جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زاکانی

حوزه/ دبیر مجمع عالی سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم برخورد قاطعانه و جدی دستگاه قضایی با مفسدان گفت» بی شک توقف در زمینه رشد علمی، خطری متوجه انقلاب و کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر علیرضا زاکانی عصر امروز طی سخنانی در پنجمین مجمع عالی بسیج استان قم که در سالن شهید اخلاقی سپاه علی بن‌ابیطالب(ع) استان برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: باید با آقازاده هایی که در فساد اقتصادی نقش دارند به صورت جدی برخورد کرد و انتظار به حق مردم از دستگاه قضایی نیز همین است.

وی با اشاره به فرمایشات صریح اخیر مقام معظم رهبری درباره عقب ماندگی کشور از حیث تحقق عدالت گفت: این مساله نشان می دهد که متاسفانه ما در بخش هایی کم کاری کرده ایم و باید این قصور و تقصیر را جبران کنیم.

نماینده سابق مجلس همچنین با بیان این که تفکر و اندیشه منبعث از انقلاب اسلامی امروز نه فقط در داخل بلکه در جهان الهام بخش و پیش برنده تحولات است، افزود: انقلاب اسلامی ایران با الهام از اندیشه الهی امام خمینی(ره) و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب ، امروز در برابر همه مکاتب غیرالهی جهان ایستاده و منادی وحدت و معنویت و حق طلبی است.

وی با اشاره به تلاش های ادامه دار دشمنان در ابعاد مختلف برای تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: واقعا جای تاسف است که به جای تفکر و روحیه انقلابی در میان برخی مسئولان و نخبگان شاهد پیروی از اندیشه و الگوی توسعه غربی هستیم و گویا این افراد اساساً باوری به انقلاب اسلامی و تحولات آن نداشته و ندارند.

زاکانی به نقش خطیر خواص جامعه در تحولات اشاره کرد و افزود: خواص اگر درست به وظیفه خود عمل نکنند در بزنگاه های تاریخی عامل انحراف و حتی سقوط یک جامعه می شوند چرا که این ها حلقه رابط میان رهبری یک جامعه و عامه مردم آن هستند.

وی در ادامه صحبت های خود با بیان این که شجره طیبه بسیج از ابتدای شکل گیری تاکنون ، منشا خدمات و تحولات بسیاری بوده است، گفت: بسیج حقیقتاً ستون فقرات انقلاب اسلامی بوده و به تبع آن اندیشمندان و نخبگان بسیجی نقش‌‌آفرینان اصلی نظام اسلامی و حرکت به سمت الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی هستند.

دبیر مجمع عالی سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و نیز معضلات و ولنگاری های فرهنگی در جامعه افزود: بسیج و نیروهای انقلابی باید برای مقابله با این مشکلات که انقلاب اسلامی را تهدید می کند با برنامه و فکر وارد شوند و بیش از دیگران به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری لبیک بگویند.

وی با بیان اینکه شیب رشد علمی کشور چندی است که ثابت شده اما همچنان ادامه دارد ، ابراز داشت: همان گونه که رهبری عزیز فرمودند اگر در این زمینه متوقف شویم 50 سال به عقب باز می‌گردیم و این برای انقلاب و آینده کشور خطرناک است.

زاکانی با اشاره به این که اشرافیت سیاسی و فساد اقتصادی از دل افراد غرب زده بیرون می آید، گفت: ما باید ضمن تحقق عدالت و مقابله با تبعیض و فساد، به مطالبات به حق مردم توجه کنیم و نگذاریم که عده ای مفسد اقتصادی و یا کسانی که دل در گرو غرب و آمریکا دارند باعث شوند که خدای ناکرده انقلاب تضعیف شود، هر چند که با وجود رهبری مقتدر و حکیم دشمنان و ایادی آن ها به نتیجه نخواهند رسید.

وی بر ضرورت اشتغال زایی، رونق تولید و مبارزه با قاچاق و فساد تاکید کرد و افزود: هر چند نمی توان لزوم استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی را منکر شد، اما در حال حاضر ما ظرفیت‌های داخلی بسیاری داریم که باید به آن ها در مسیر اقتصاد درونزا توجه کنیم و به این وسیله از توانمندی بالای جوانان ایران استفاده کنیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha