شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 لوگو علمای بحرین

حوزه/ علمای شیعیان بحرین تاکید کردند: حرکت برای تغییر و اصلاح در بحرین "تکلیف الهی، واجب شرعی و جهاد فی سبیل الله" است، استقلالِ سیستم قضایی و دیگر خواسته های مردم بحرین "ضروری، حیاتی و غیر قابل تنازل" هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، علمای شیعیان بحرین در واکنش به صدور حکم های اعدام و عقوبت های شدید دیگر که بطور مستمر توسط سیستم قضایی بحرین علیه مخالفان نظام آل‌خلیفه صادر میشوند بیانه ای صادر نمودند.

در این بیانیه علمای بحرین حکم های صادره را تجاوزی آشکار به مبانی اسلام خوانده اند که مصدر قانون گذاری در قانون اساسی بحرین است و آورده اند این حکم ها تجاوزی به خطیرترین مسائل دین یعنی جان، وجود و ناموس مردم می باشند.

علمای بحرین همچنین گفته اند در حالیکه حتی یک حکم اعدام علیه قاتلین ملت مسالمت جوی بحرین صادر نمیشود شاهد صدور حکم های اعدام متعدد علیه مخالفان سیاسی این نظام هستیم، نظامی که طبق صلاحدید و نظر خود قاضی ها را منصوب نموده و هر وقت بخواهد عزل می نماید، این نظام بی ارزش شمردن جان مردم و وجود شهروندان را از حد گذارنده است.

در این بیانیه همچنین آمده است سیاست‌زدگی و فریبانه بودن قضاوت (سیستم قضایی) در بحرین از مسائل تعجب آور ست، آیا کسی هست که در وفاداری ملی شیخ علی سلمان (دبیرکل جمعیت الوفاق) و نبیل رجب (مدیر مرکز حقوق بشر بحرین) و دیگر شخصیت های ملی شکی داشته باشد؟

علمای بحرین همچنین آورده اند دادگاه های نظامی بحرین چگونه شش نفر بیگناه و غیر نظامی را به اعدام‌ محکوم نموده اند؟ و قوانین را به بازی گرفته اند تا این افراد در دادگاه نظامی محاکمه شوند، همه اینها نشان دهنده حجم فریب و دشمنی در قبال این متهمان است.

در این بیانیه با تایک بر اینکه احکام از این دست بسیارند آمده است حکم اعدام صادره در قضیه "شهیده فخریه" که مبتنی بر اعترافات اخذ شده در زیر شکنجه صادر شده است نمونه ای از این حکم ها هستند. همچنین حکم های سلب تابعیت، حبس بانوان آزاده و حکم های ظالمانه دیگر که توسط این سیستم قضایی که فاقد کمترین معیارهای عدالت است صادر شده اند از این نمونه ها اند.

در پایان این بیانیه آمده است: ضرورت خواسته ملت مبنی بر استقلال سیستم قضایی و پاک بودن آن مانند خورشید واضح و روشن است و این مطالبه‌ی اساسی و تمامی خواسته های دیگر ملت ضرورت های حیاتی اند که قابل تنازل نیستند، حرکت در این جهت برای تغییر و اصلاح، تکلیف الهی و واجب شرعی ست که ادای آن باعث تقرب به خداوند است و آن را جهاد فی سبیل الله محسوب می نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha