چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی کارنامه جریان  مقاومت در سوریه

استاد حوزه علمیه قم و روحانی مدافع حرم تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران حقیقتاً در قضایای سوریه، سربلند و عزیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام اسحاقیان شب گذشته طی سخنانی در نشست تخصصی کارنامه جریان مقاومت در سوریه که به همت دانشگاه معارف اسلامی در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: تواضع و مهربانی و تدین و رشادت بالای رزمندگان ایرانی در سوریه موجب شد که فرماندهان و جوانان سوری بیش از پیش برای مقابله با تروریست های تکفیری انگیزه پیدا کرده و وارد صحنه نبرد شوند.

وی با اشاره به این که مدافعان حرم، اعم از ایرانی و غیر ایرانی ، غیرتمندانه و دلاورانه از دین و ولایت و حریم اهل بیت(ع) دفاع کردند، گفت: درخشش و توفیق نظام و انقلاب اسلامی ایران در سوریه ثمره و برکت خون های مطهر شهدا و دستاورد نهضت امام راحل و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری است.

 روحانی مدافع حرم ادامه داد: در برهه ای از زمان در تحولات سوریه، قضایا خیلی سخت و پیچیده شده بود، اما به برکت رشادت شهدا و خون مطهر آنها ، ورق به سود جریان مقاومت اسلامی برگشت و فتح و ظفر آغاز شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به فرماندهان تاکید کردند که بسیاری از افراد حاضر در گروه های داعشی فریب خورده هستند و دشمن اصلی نیستند و باید کمترین تلفات داشته باشیم و این نگاه انسانی و دینی نشان دهنده رویکرد اصیل و حقانیت انقلاب اسلامی در این تحولات بوده است.

 روحانی مدافع حرم خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در قضیه سوریه حقیقتاً سربلند است و شاهد هستیم که بسیاری از گروه های سوری عملاً دارای تفکر شیعی و انقلابی و جهادی هستند که این ها از برکات انقلاب و خون های پاک جوانان مدافع حرم است.

حجت الاسلام اسحاقیان افزود: ما هیچ گاه به ملت سوریه نگفتیم که شما باید شیعه بشوید اما در هرجا حضور پیدا کردیم، ندای اشهد ان علی ولی الله را محکم گفتیم و این موضوع سبب توجه آنها به تشیع شد.

وی در خاتمه با تاکید بر این که همواره باید مراقب توطئه ها و فتنه های دشمن باشیم، گفت: دشمنان به دنبال نفوذ فرهنگی و سیاسی و اقتصادی در کشور ما هستند، چون می دانند مادامی که انقلاب اسلامی زنده و پویاست، نمی توانند جریان مقاومت اسلامی را از میان بردارند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha