پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آمریکا

حوزه/یک نظرسنجی جدید توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» نشان داد که ۹۳% اعضای جامعه اسلامی در ایالات متحده خواستار تصویب قوانینی برای کنترل بیشتر «اسلحه» هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد که شهروندان مسلمان این کشور خواستار قانون «کنترل سلاح» هستند.

این نظرسنجی در پی تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در فلوریدا که منجر به کشته شدن 17 تن شد انجام گرفت و آشکار کرد که 93% جامعه مسلمانان آمریکا حامی تصویب قانون های نظارتی در رابطه با فروش تسلیحات نظامی و سایر اصلاحات ممکن دیگر در قانون حمله سلاح در آمریکا هستند.

این نظرسنجی تلفنی از 1250 خانوار مسلمان رای دهنده در 22 تا 27 فوریه انجام گرفته و نشان دهنده حمایت وسیع مسلمانان از ایجاد یک وقفه اجباری در فروش اسلحه و همچنین ممنوعیت فروش سلاح های نیمه اتوماتیک در این کشور است.

بیشترین شرکت کنندگان در این نظرسنجی ساکنان ایالت های تگزاس، کالیفرنیا، ایلینویز و میشیگان بودند.

 نظرسنجی کایر همچنین نشان داد که شهروندان مسلمان آمریکایی بر این باور هستند که دونالد ترامپ، و اعضای کنگره پاسخ متفاوتی به این حادثه نشان می دادند اگر عامل تیراندازی به سوی دانش آموزان یک مسلمان معرفی می شد.

ناهید اواد مدیر اجرایی ملی شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در این باره به خبرنگاران گفت: نتایج این نظرسنجی به وضوح نشان می دهد، همانند درصد بالایی از تمامی مردم آمریکا از پیشینه های دینی و نژادی مختلف، رای دهندگان مسلمان نیز خواستار ایجاد اصلاحات در قوانین حمل اسلحه در ایالات متحده بوده و خارج کردن این سلاح های مرگبار از دست کسانی هستند که با آن ها به بقیه آسیب می زنند.

اواد همچنین تاکید کرد که سازمان «کایر»، بزرگترین نهاد حامی حقوق مدنی مسلمانان در ایالات متحده، خواستار تصویب اصلاحاتی در قانون حمل اسلحه می باشد تا به طور بالقوه مانع از وقوع حوادث مشابهی مانند تیراندازی های خونین در مدارس و دیگر مراکز مانند فلوریدا، سندی هوک، آرورا و چارلستون شوند.

 وی همچنین پیشنهاد کرد قوانینی به تصویب برسند که شامل بررسی پیشینه خریداران سلاح باشند تا به این وسیله تسلیحات کشنده از دست کسانی که ممکن است مرتکب جرایم نفرت محور، خشونت های خانگی و کشتار شوند خارج شوند.

شورای کایر در ادامه خواستار ایجاد یک تحقیقات با بودجه فدرال برای ارزیابی دلایل خشونت اسلحه و تاثیرات آن در آمریکا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha