پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که دمیدن در شیپور جدایی دین از سیاست برای روحانیت امروزه خواسته دشمن و شیطان و سکولارها است، گفت: بر اساس خط انقلاب اسلامی و امام راحل و سیره معصومین(ع) دین از سیاست جدا نیست و هیچ‌کس به اندازه روحانیت آگاه‌تر به سیاست دینی نیستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه دارالحکمه، با بیان این که رابطه متقابل مدیر و طلبه مورد تأکید ما است، اظهار داشت: همواره خود را خادم طلاب دانسته و در این مسیر از هر انتقاد و پیشنهاد سازنده‌ای استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: همیشه به مدیران مدارس علمیه تأکید داشته‌ام که ارزش کار طلبگی را به طلاب خاصه طلاب جوان و پایه اول بیان کنند چراکه امروزه هجمه دشمن نسبت به طلاب زیاد است و اگر روایات معصومین در راستای ارزش کار طلبگی برای طلاب تبیین شود، همه سختی هاو مشکلات قطعاً راحتر تحمل می‌شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در روایتی از معصوم بیان‌ شده است که اگر فردی از شیعیان ما عالم به شریعت ما باشد و بتواند شیعیان ضعیف(از نظر عقیده ای) را با نور علمی شریعت ما از جهالت خارج کند، در روز قیامت محشور می شود، در حالی که تاجی از نور بر سر دارد.

وی اذعان کرد: در روایتی دیگر از امام معصوم نقل شده است که علمای شیعه مرابطون(مرزبانان دین) در آن روزنه هایی که ابلیس برای گمراه کردن مؤمنین وجود دارند، هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون پاسداران حراست شیعه از انحراف هستند و بزرگترین مانع بر سر راه شیطان و لشکر ابلیس برای منحرف ساختن به حساب می آیند.

وی افزود: لازمه تحقق این مهم آن است که طلبه همه توطئه‌های انحراف آمیز دشمن و شیطان را بشناسد و بر اساس دین در راستای تقابل با آن‌ها برآید.

عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: تضعیف جایگاه حوزه و روحانیت در جامعه و مقایسه اشتباه جایگاه امروز با پیش از انقلاب ازجمله توطئه‌هایی است که دشمن در حال ترویج آن در سطح جامعه است که این قبیل مطالب همگی از اصول جامعه سکولار است.

وی اضافه کرد: دمیدن در شیپور جدایی دین از سیاست برای روحانیت امروزه خواسته دشمن و شیطان و سکولارها است، بر اساس خط انقلاب اسلامی و امام راحل و سیره معصومین دین از سیاست جدا نیست و هیچ‌کس جز روحانیت آگاه‌تر به سیاست دینی نیستند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان با تأکید براینکه اگر قرار بود روحانیت و علما در عرصه سیاست نظام و حاکمیت دخالتی نداشته باشند واقعه عاشورا پدید نمی‌آمد و امام حسین(ع) و اهل‌بیتش به شهادت نمی‌رسیدند،  گفت: ما وظیفه‌داریم در حداکثر توان دشمن را بشناسیم و درصدد خنثی‌سازی توطئه‌های آن برآییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha