پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد حسین مختاری-رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: در حال حاضر برخی اسلام را با تفسیر غلط به جامعه منتقل می‌کنند و نقشی که عالمان دین دارند، این است که یک تصویری از عقلانیت دین که مطابق به فطرت بشری است را ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، پیش از ظهر امروز در همایش منطقه ای «نقش علماء و روحانیون در وحدت اسلامی» در سنندج عنوان کرد: اسلام در حال حاضر د ر معرض هجوم است، امروز اسلام مظلوم است هم از جانب دشمنان قسم‌خورده که همان استکبار جهانی است و هم از طرف گروه‌های داخلی که تفسیرهای نابخردانه و غیرمنطقی از اسلام دارند.

وی با اشاره به نقش عالمان دینی در معرفی صحیح اسلام، گفت: طبیعی است که دین متعلق به یک زمان واحد نیست و متعلق به فطرت انسانی است. متعلق به گروه و طایفه و قومی نیست، بلکه متعلق به کل مسلمانان است. اما در حال حاضر برخی اسلام را با تفسیر غلط به جامعه منتقل می‌کنند و نقشی که عالمان دین دارند، این است که یک تصویری از عقلانیت دین که مطابق به فطرت بشری است را ارائه دهند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به این که امروزه میلیون‌ها عدد کتاب قران کریم چاپ می‌شود اما عمل به آن متأسفانه بسیار ضعیف است اظهار داشت: آنچه امروز در دنیا مشاهده می‌شود درست در مقابل قران و سنت است. بسیار واضح است که راز پیامبر(ص) در جهانی‌شدن این دین در دو عامل است، یکی آن چیزی که به عنوان "خُلق عظیم" یاد می‌شود و دیگری به عنوان مهربانی و دلسوزی ایشان است. پیامبر توانست با این صفات اسلام را بر دل‌ها حاکم کند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان خاطر نشان کرد: عالمان دین که لباس پیامبر(ص) را پوشیده‌اند و همان نقش را دارند با تأسی از ایشان باید نقش آگاهی به جامعه را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha