سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام کاظم خانلو

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین با اشاره به اینکه طلاب باید زهد، تقوا و ساده زیستی را در خود تقویت کنند، تصریح کرد: امروز همه نگاه ها در جامعه به اخلاق و رفتار یک طلبه و روحانی خلاصه شده، پس طلاب حوزه و روحانیت باید با رفتار و اخلاق مناسب خود در برابر جامعه، برای مردم الگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام جواد کاظم خانلو، ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت استان قزوین، گفت: طلاب باید به خودسازی، تقوا، پارسایی، متخلق شدن به مسائل اخلاقی بپردازند و اگر طلاب ما می خواهند طوری رشد کنند که هم امام زمان(عج) و هم مردم انتظار دارند، باید به این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خودسازی را مهم‌ترین موضوع در تحول روحی طلاب دانست و خاطرنشان کرد: به وجود آمدن تحول در وجود طلاب اولین گام در مسیر تعالی روحی است، طلاب باید معلم جامعه باشند و اگر طلبه خودسازی نکرده باشد، نمی تواند الگو و مربی دیگران باشد.

حجت الاسلام کاظم خانلو بیان داشت: طلاب باید قدردان  فرصتی که در آن قرار دارند، باشند، چرا که مهمترین سرمایه یک طلبه، عمر ،معنویت واخلاق وی می باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: موقعیت‌ها و فرصت‌های طلایی ما در حوزه علمیه، فرصت‌های همیشگی، ابدی و جاودانی نیست، همانطور که عمر ما جاودانی نیست، بنابراین از این فرصت‌های در اختیار به درستی استفاده کنید.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه طلاب باید زهد، تقوا و ساده زیستی را در خود تقویت کنند، تصریح کرد: امروز همه نگاه ها در جامعه به اخلاق و رفتار یک طلبه و روحانی خلاصه شده، پس طلاب حوزه و روحانیت باید با رفتار و اخلاق مناسب خود در برابر جامعه، برای مردم الگو باشند.

وی ضمن توصیه به طلاب در رابطه با بهره گیری بیشتر از حضور در حوزه علمیه، بیان داشت : وقتی که به این مکان مقدس آمدیم، باید این نکته را متوجه شویم که برای چه اهدافی اینجا آمدیم وتلاش داشته باشیم که خود را تقویت نموده و به عنوان یک سرباز امام زمان(عج) بتوانیم به مردم خدمت نماییم.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین تصریح کرد: دنیا  بازار است و تمام مردم عمر و توان و استعداد خودشان را در آن عرضه مى ‏كنند و فروش جنس در این بازار اجبارى است.

حجت الاسلام کاظم خانلو تصریح کرد: افرادی با خدا معامله مى‏ كنند و هر چه دارند در طبق اخلاص گذاشته و در راه او و براى رضاى او گام بر مى ‏دارند، این افراد، عمر فانى را باقى كرده و دنیا را با بهشت و رضوان الهى معامله مى ‏كنند و این دسته برندگان واقعى هستند، زیرا خریدار آنها خداوندى است كه تمام هستى از او می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha