جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که ساده زیستی ائمه جمعه در اعتمادسازی عمومی موثر است، گفت: نمازجمعه خاستگاه و پشتوانه نظام انقلاب اسلامی و مرکز پیگیری مطالبات و درخواست منطقی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی، در نشستی با اعضای ستاد نماز جمعه شهر محمدیه، گفت: تمام دستگاه های فرهنگی نقطه اتصال خود را نماز جمعه قرار دهند و فعالان ستادهای نمازجمعه نیز نسبت به انجام وظایف خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: نماز جمعه متعلق به همه گروه ها، سلیقه ها و گرایش هاست و همه باید از این فضا و فرصت استفاده کنند و در ثواب معنوی این فریضه سهیم شوند.

وی ادامه داد: نماز جمعه تریبونی است برای ایجاد وحدت، وفاق و همدلی بیشتر بین همه اقشار مردم و باید تلاش کنیم این سنگر بستر وحدت آفرینی و آگاهی بخشی درجامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی اظهار کرد: نماز جمعه باعث وحدت بیشتر بین مسلمان می‌شود و دشمنان از این وحدت مسلمین در هراس هستند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آنچه عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد، ایمان، اعتقاد و باورها بود که دشمن آنها را هدف گرفته تا مردم ازنظام اسلامی مایوس شوند و نهاد نمازجمعه درمقابله و خنثی کردن برنامه دشمن خوب درخشیده است.

وی بیان داشت: بومی بودن ائمه جمعه می تواند ضمن تسلط کامل به مشکلات ونیازها و درخواستهای محلی زمینه تعامل و ارتباط بیشتر مردم با امامان جمعه را فراهم کرده وافراد بیشتری را به این فریضه جلب کند.

وی ادامه داد:  ساده زیستی ائمه جمعه در اعتمادسازی عمومی موثر است و همه باید ضمن ارتباط قوی با مردم برای بیان دغدغه ها و مشکلات مردم از این تریبون استفاده کنیم.

نمازجمعه خاستگاه و پشتوانه نظام انقلاب اسلامی و مرکز پیگیری مطالبات و درخواست منطقی مردم است ،لذا رهبر معظم انقلاب می فرمایند نماز جمعه قلب فرهنگی کشور و هر شهر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha