پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید شرف الدین ملک حسینی

حوزه/ جمعی از فرهنگیان آموز ش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی با نماینده ولی فقیه دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یاسوج،‌، حجت الااسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی در جمع فرهنگیان با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: فاطمه زهرا بهترین انسان روی زمین است، اگر قرار بود زیبایها مجسم شوند، هر آیینه تندیس زیباهای شخصیت حضرت زهرا می نمود.

*تربیت پیوند دهنده انسانها به یکدیگر

وی با بیان اینکه انسان ها نباید منفک از هم دیده شوند، گفت: نظام تربیتی نظامی است که در پیوند انسان ها به هم حاصل می شود، یک انسان با خدا پیوند می خورد و انسانهای دیگر در اتصال به او تربیت می شوند.

نماینده ولی فقیه در یاسوج گفت: نظام دینی ما برای عرصه تربیت و رشد، یک نظام الگو است و قرار است نظام تربیتی را  به دنیا عرضه کند  تا دیگران نیزوجود خود را بر اساس آن طراحی کنند.

*پیامبر اسلام و امام علی حاصل نظام تریبت خداوند

حجت الااسلام والمسلمین ملک حسینی گفت: در نظام الگو، خدای متعال یک انسان را می سازد و بعد او را به عنوان یک نماد معرفی می کند،بنا بر این  خداوند پیامبر (ص) را تربیت کرد و پیامبر علی(ع) را به عنوان یک الگو به بشریت عرضه کرد.

وی تصریح کرد: نگاه به عنصر تربیت شونده در جامعه ما نگاه دقیقی نیست و در بسیاری از موارد تلاش های تربیت کننده را عقیم و ناکارآمد کرده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه وقتی در سایت ها و فضای مجازی می بینم که می گویند؛ یک معلم دانش آموزی را تنبیه کرده و آموزش و پرورش نیزمعلم را توبیخ کرده است، خیلی دلم می سوزد، نه برای تنبیه یک معلم بلکه برای  انتشار آن از طرف سایت ها و رسانه ها ناراحت می شوم.

وی گفت: احساس من این است نظام آموزش و پرورش اخیرا بر مدار تشویق صرف حرکت می کند، از آنجا که نظام تربیت به لحاظ شکلی ارایه کننده الگو است، اگر قرار است این الگو یک شخصیت دیگر را مثل خود بسازد، باید ترکیبی از سیستم تشویق و تنبیه محقق شود.

امام جمعه یاسوج  افزود: اتفاقی که در دنیای تکنولوژی رخ داده این است که وجود ما را به یک کاریکاتور تبدیل کرده است ،یعنی به یک بعد انسان چنان وسعت داده که نمی توان مهارش کرد و بعد دیگر را مغفول کرده است.

*تاثیر یک معلم خدا محور در تربیت یک نسل

وی با یادآوری اینکه در نظام الگو، معلم باید به مثابه یک مربی حاضر شود، گفت: یعنی چنانچه  معلم در وسط کشف مجهولات یک معادله وقت اذان شد ،کار را رها کند و به سراغ نماز برود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شخصیت معلم گفت: وقتی یک معلم درس می دهد همان لحظه دارد تربیت می کند، وقتی یک معلم خطش روی تخته زیباست دارد تربیت می کند و شخصیت خود را به عنوان یک مربی به متربی نشان می دهد.

وی در پایان با بیان اینکه مهم ترین بخش در نظام آموزش و پرورش به عنوان نظام ارایه الگو بخش دانشگاه فرهنگیان است، گفت: معلمی که می خواهد خروجی و برون داد دانشگاه فرهنگیان باشد، باید به مثابه تندیس تعلیم وتربیت سر کلاس حاضر شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha