شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد علی خامه یار - ستاد اقامه نماز

حوزه/نزدیک به ۷۲هزار مسجد در کشور است، ولی نزدیک به ۸۰ هزار مسجد نیاز ضروری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» محمد خامه یار  پیش از ظهر امروز در گردهمایی  ائمه جماعت استان قم که با موضوع نماز،‌مسجد و اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، بابیان اینکه ائمه جماعت نقش سازنده‌ای در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دارند، گفت: باید با برنامه‌ریزی بهتر و با همکاری همه نهادهای فرهنگی  ارتقاء سطح فرهنگی جامعه را افزایش داد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم بابیان اینکه برگزاری اجلاسیه نماز در مساجد و  وجود جوانان از تأکیدات رهبر انقلاب است، افزود: مسئله دیگر راه‌اندازی انجمن خیرین مسجد ساز است. این انجمن راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه نتوانستیم از پایگاه مهم مسجد برای جذب جوانان نهایت استفاده را ببریم، اظهار داشت: الآن شاهد نوعی مسجد گریزی از سوی جوانان هستیم  این مسئله نشان می‌دهد متولیان فرهنگی باوجود ادعای زیاد، اما در عمل نتوانسته‌اند کاری داشته باشند.

خامه یار گفت: باوجود دستگاه‌های متعدد فرهنگی انتظار این است وضعیت مساجد ازلحاظ فرهنگی و جذب جوانان بهتر باشد، ولی در عمل شاهد نوعی عدم موفقیت بین دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم بابیان اینکه در مساجد، خانه نماز و حتی کتابخانه نماز وجود ندارد و این خلأ هست، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی خانه مسجد این است روحانی در این خانه به مشکلات عقیدتی رسیدگی خواهد کرد.

وی بابیان اینکه یکی از موضوعات مهم بحث مسجد یار است، از کمبود بیش از 80 هزار مسجد در کشور خبر داد و افزود: الآن نزدیک به 72هزار مسجد در کشور است، ولی با آماری که گرفته شد نزدیک به 80 هزار مسجد نیاز ضروری است و درعین‌حال این مساجد نیز نیازمند به ائمه جماعت هستند و باید کاری کرد این خلأ را از بین برد.

خامه یار بابیان اینکه برای جذب جوانان به مساجد نیازمند به برگزاری کارگاه‌های برای ائمه جماعت و مسئولین فرهنگی هستیم، اظهار داشت: باید کاری کرد مساجد همانند امامزادگان تبدیل به قطب فرهنگی شود. درگذشته این‌گونه بوده است، ولی الآن از این مسئله فاصله گرفته‌شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم بابیان اینکه از مظلومیت مساجد این است درب مساجد در موقع نماز صبح بسته است، گفت: با برنامه‌ریزی بهتر می‌توان این کار را درست هدایت کرد.

وی بابیان اینکه از جمله راه‌های جذب جوانان به مسجد، برخورد و رفتار مناسب با جوانان است، گفت: گاهی سلامی از سوی ائمه جماعت به جوان، باعث آمدنش به مسجد می‌شود، اما این نقش‌ها زیاد دیده نشده است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha