جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) بیجار گفت: همراهي با انقلاب از وظایف دیگر حوزه انقلابي و طلبه انقلابي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علیمه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار با تبیین حوزه انقلابی و نیاز جامعه به طلبه انقلابی، بیان داشت: یک طلبه انقلابی باید جاي حق و باطل را بشناسد و حامي حق باشد و نباید تحت هیچ شراطی در مقابل باطل سکوت کند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) بیجار اشاره به مبازرات حضرت امام (ره) به عنوان یک طلبه، افزود: امام خميني(ره) به بعنوان یک طلبه انقلابی در صف اول انقلاب قرار گرفت و مردم هم حضرت امام(ره) را همراهي  كردند تا انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و در ادامه نيز رهبر معظم انقلاب سكاندار آن شد که با درایت و تدبیر خود، کشور را رهبری و راهنمایی می کند.

وی اظهار داشت: اگر در زمان طاغوت حوزه انقلابي نبود این انقلاب توليد نمی شد، بنابراین حوزه انقلابي نباید از انقلاب فاصله بگيرد و يا اينكه نسبت به انقلاب بي تفاوت شود، امروز دشمن به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد موفق شود بايد حوزه را به طرف بي تفاوتي بكشاند تا حوزه، كاري به ارزشهاي انقلاب و امام و رهبري نداشته باشد، اين خطر بزرگي است كه امروز حوزه را تهدید می کند.

حجت الاسلام بهرامپور گفت: از ویژه گی های طلبه انقلابي این است که تلاش جدي در تحصيل و تهذيب کرده و اهل تلاوت قرآن و زيارت و دعاي عهد با حضرت وليعصر(عج) و همراهي با انقلاب است و طلبه انقلابي همواره  همراه با ولايت باشد یعنی از ولی فقیه نه جلوتر حرکت کند و نه عقب تر بماند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) بیجار بیان کرد: حوزه علميه، در هیچ زمانی حوزه شعار نخواهد بود، همراهي با انقلاب از وظایف دیگر حوزه انقلابي و طلبه انقلابي است؛ همراهي با انقلاب، همراهي با نظام و ولايت است و این همراهي با انقلاب به معناي حمايت مطلق از مسئولان نیست، بلکه در صورت نیاز انتقاد نیز باید از مسئولان انجام گیرد.

وي در پایان گفت: نباید یک طلبه انقلابی، حوزه انقلابی را به سمت و سوی بی طرفی بکشاند، زیرا حكومت ما یک حکومت اسلامي و ديني است، بنابراين زماني كه ولايت حق است همه بايد كمك كنند تا پرچم دين همواره در اهتزاز بماندT چرا که ما دین را همانند سیاست و سیاست را همانند دین می دانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha