شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام بیگدلی

حوزه/ دبیر جشنواره علامه حلی قزوین گفت: پژوهش در حوزه های علميه از قدمت بالايی برخوردار است و البته در حال حاضر كه نظام ما اسلامی و حوزه علمیه، انقلابی است، انتظار می رود در عرصه پژوهش، فعاليت بهتری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، از قزوین، حجت الاسلام مصطفی بیگدلی در مراسم نشست هم اندیشی اساتید ارزیاب جشنواره علامه حلی، گفت: از آنجا که تحقیق و پژوهش مسیری برای بالندگی و ظهور آموخته های انسان است، لذا اگر این امر در حوزه های علمیه به نحو شایسته ادامه یابد، منجر به نتایجی چون تولید علم، بازخوانی کتب قدیم و به روز رسانی آنها طبق مقتضیات زمان و نشاط علمی خواهد شد.

وی افزود:  یکی از مهمترين و بارزترین مسائل در حوزه های علميه، مسئله آموزش علمی است؛ چرا که قوام حوزه های علمیه به علم آموزی، قوت علمی و پژوهش است و قوی ترين و دقيق ترين مطلب و منبع دسته اول پژوهشی از آن عالمان بزرگ حوزه های علميه است.

حجت الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: طلبه باید طوری با تحقیق ونوآوری در رشته های مختلف علوم همراه شود که در ژرفای اقیانوس های علوم نجات بخش سیر کند، تا عظمت خالق و مخلوق برای او محسوس گردد و احسن المخلوقین در مورد خودش را با جان و دل احساس نماید.

دبیر جشنواره علامه حلی قزوین بیان داشت: طی سال‌های اخیر با برگزاری جشنواره‌هایی مانند علامه حلی فعالیت‌های خوبی در عرصه پژوهش صورت گرفته و تحقیق و پژوهش در میان طلاب به ویژه طلاب جوان رونق یافته است.

وی اظهار کرد:در سال گذشته که 640 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود، این آثار در چهار مرحله، ارزیابی اجمالی ،ارزیابی تفضیلی، بررسی کپی بودن و بررسی در جلسات شورای علمی انجام می شود.

سپس حجت الاسلام حجامی در رابطه با آثار ارسالی به دبیر خانه جشنواره علامه حلی مطالبی بیان نمود.

در پایان این مراسم از 30 نفر از اساتید ارزیاب آثار جشنواره علامه حلی تجلیل گردید.

سومین جشنواره علامه حلی در تابستان سال آینده برگزار خواهدشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha