جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد گفت: مرحوم آیت الله فاضل(ره) بر روی رهبریت مقام معظم رهبری فوق العاده تکیه می کردند و از ارادتمندان و پیروان سرسخت ایشان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین عباس نیکزاد، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم نکوداشت آیت الله فاضل استرآبادی(ره) در بابل با بیان این که مرحوم آیت الله فاضل ارادت فوق العاده ای به امام راحل و مقام معظم رهبری داشتند، گفت: ایشان به عنوان یک عالم و فقیه تحصیل کرده در نجف و شاگرد آیت الله خویی(ره)، از ارادتمندان خاص به امام و مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) در هر شرایطی در برابر رهبری اظهار ارادت می کردند، افزود: در سخنان و نوشتارهای ایشان تعبیر روحی فداه در خصوص مقام معظم رهبری فراوان دیده می شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) به نوشتن مرجع اعظم، رهبر معظم حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و همچنین روحی فدا در خصوص مقام معظم رهبری بسیار مقید بودند، خاطرنشان کرد: این فقیه وارسته ارادت و علاقه خود به مقام معظم رهبری را در همواره در عمل ثابت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد با بیان این که یکی از موضوعات مهم که ایشان همواره در خصوص مقام معظم رهبری تأکید می کردند توأم بودن مرجعیت و رهبریت بود، بیان داشت: مرحوم آیت الله فاضل(ره) بر روی رهبریت مقام معظم رهبری فوق العاده تکیه می کردند از ارادتمندان و پیروان سرسخت ایشان بودند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل همواره تأکید می کردند که مرجعیت باید تؤام با رهبریت باشد، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته بیان می کردند اگر قرار است اقتدار برای رهبریت ایجاد شود و شکوه و هیمنه در سطح جهان این حتما باید مرجعیت همرایش باشد.

وی در ادامه گفت: اقتدار، هیمنه و شکوه رهبر معظم انقلاب به هر میزان در سطح جهان بیشتر باشد، کارایی و توانمدی شان نیز در سطح جهان بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین خاطرنشان کرد: به طور قطع و یقین یکی از عوامل توانمندی و اقتدار رهبری در سطح جهان توأم بودن مرجعیت و رهبریت ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد در ادامه سخنان خود به مسأله اهمیت تقلید از رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله فاضل(ره) می فرمودند مقام معظم رهبری به عنوان یک مرجع تقلید باید از ایشان تقلید شود و اگر توصیه شود که از دیگران تقلید کنید بیرونی ها نمی گویند وقتی رهبر انقلاب مرجع تقلید است، چرا خودت از فرد دیگری تقلید می کنی و ما را به تقلید از ایشان توصیه می کنید.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله فاضل(ره) تأکید می کردند که هیچ شک و تردیدی از لحاظ فقهی نداریم که باید خمس را به تنها به رهبر داد، بیان داشت: ایشان می فرمود که با کمال احترام برای همه اما در جهت فقهی و در روایات نیز آمده خمس حق اماره و حق الولایه است و باید به رهبری داده شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود از آیت الله فاضل(ره) به عنوان یک شخصیت کم نظیر در حوزه یاد کرد و گفت: متأسفانه جنبه های سیاسی و اجتماعی ایشان کمتر مورد توجه قرار گرفته که باید در این خصوص تدبیری شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha