جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تندیس جایزه علمی آیت الله فاضل

همزمان با برگزاری نکوداشت تولیت فقید حوزه علمیه فیضیه مازندران، از تندیس جایزه علمی آیت الله فاضل استرآبادی(ره) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، در حاشیه برگزاری نکوداشت تولیت فقید حوزه علمیه فیضیه مازندران، از تندیس جایزه علمی آیت الله فاضل استرآبادی(ره) رونمایی شد.

بر اساس این گزارش؛ این تندیس جایزه علمی که از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان آماده شده، با حضور حجت الاسلام محمدرضا و محمد هادی فاضل، امام جمعه بابل، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، رییس بنیاد نخبگان مازندران و همچنین از اساتید حوزه و دانشگاه رونمایی شد.

این گزارش می افزاید؛ همچنین لوح یادبود اهدایی از سوی معاون علمی فناوری رئیس جمهور به بیت آیت الله فاضل استرآبادی(ره) اهداء شد.

محسن جهانشاهی، رییس بنیاد نخبگان مازندران در این همایش با بیان این که تا به حال بستر مناسبی برای تکریم از نخبگان وجود نداشت، گفت: خوشبختانه باتوجه به قانون ماده سه تبصره ۶۳ بستری مناسب برای تکریم تکلیف کرده است که در راستای اقتصاد مقاومتی در  محور دانش بنیان این قانون اجرا می شود.

وی با بیان این که همایش نکوداشت این عالم فرزانه به منظور بستر سازی فرهنگ نخبه سازی با حداقل ترین امکانات برگزار شده، افزود: این نکوداشت به منظور الگو سازی برای اتحاد بین نخبگان حوزه و دانشگاه برگزار شد که تا ارتباط بین این دو قشر مستحکم شود.

رییس بنیاد نخبگان مازندران با بیان این که جایزه علمی نخبگان به منظور بورس تحصیلی جهت به یادگار نگهداشتن نام این عالم بزرگوار در این مراسم رونمایی شده، بیان داشت: تلاش کردیم با این گونه اقدامات بتوانیم نام این عالم فرزانه برای همیشه ماندگار شود.

جهانشاهی با اشاره به این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت با چنین شخصیت های کم نظیری هستند، خاطرنشان کرد: باید سیره عملی و علمی این عالمان ربانی در جامعه امروز ترویج شود تا به عنوان الگو مورد بهره برداری نسل جوان قرار گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود به تربیت و پرورش طالبان علم مشغول بودند، تصریح کرد: از این عالم وارسته مرکزی ارزشمند به یادگار مانده که سال ها است شخصیت های بسیاری را در خود پرورش داده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha