جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اوقاف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از راه اندازی انجمن یاوران وقف در حوزه های علمیه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، بر راه اندازی انجمن یاوران وقف حوزه های علمیه در استان تاکید کرد و گفت: انجمن های یاوران وقف باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه جهت نهادینه ‌سازی این سنت حسنه الهی و نیز توسعه موقوفات حوزه‌های علمیه، در حوزه های علمیه اجرایی شود.

وی افزود: این طرح با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه استان، انجمن‌های یاوران وقف متشکل از خیران و فعالان عرصه وقف و به‌ صورت کاملا مردمی و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ وقف به ویژه وقف برای حوزه‌ های علمیه اجرایی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت این اداره کل از حوزه های علمیه، ادامه داد: می توان با توسعه و احیای موقوفات حوزه و سرمایه گذاری در این بخش توسط خیّران، اقدامات بزرگی برای کمک به حوزه های علمیه استان صورت داد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن‌های یاوران وقف به ‌صورت تشکل های مردم نهاد نسبت به ایجاد وقف متناسب با نیازهای روز جامعه اقدام می‌ کنند.

حجت الاسلام مصائبی همچنین بر لزوم پرداخت به مسئله وقف توسط ائمه جماعت تأکید کرد و گفت: متأسفانه ائمه جماعت نقش کم رنگی در تبلیغ مسئله وقف دارند که امیدواریم از این پس، توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشند.

همچنین حجت الاسلام مطهری اصل مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی نیز خواستار توجه بیش از پیش اداره کل اوقاف و امور خیریه به حوزه های علمیه استان شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha