پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زکات

امام جمعه ازنا گفت: زکات نقش مهمی در برقراری عدالت اجتماعی دارد .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سپهوند امروز در شورای زکات شهرستان ازنا با بیان اهمیت و ارزش زکات در دین مبین اسلام، بیان داشت: در قرآن کریم زکات ازواجبات شرعی معرفی شده و پرداخت این فریضه موجب رفع فقر و تعدیل ثروت در جامعه خواهد شد.

وی با بیان این که زکات نقش موثری در رفع محرومیت و زدودن فقر در جامعه دارد، گفت: با پرداخت زکات می توان حس نوع دوستی و خیرخواهی را در جامعه ترویج داد.

امام جمعه ازنا با اشاره به این که رونق تولید و اشتغال در جامعه نیز از دیگر برکات پرداخت زکات است، خاطر نشان کرد: امید می رود با پرداخت زکات علاوه بردریافت پاداش اخروی این فریضه موجبات رونق تولید و اشتغال را نیز در جامعه فراهم آوریم .

حجت الاسلام سپهوند با بیان این که پرداخت زکات موجب افزایش برکت مال می شود، اظهار داشت: مبلغان و فعالان دین و فرهنگ باید با برشمردن آثار و برکات اخروی و دنیوی زکات درراستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه قدم بردارند. 

 وی در پایان از جمع آوری 1 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در سال زراعی 96 خبر داد و افزود: این مقدار نسبت به سال گذشته 250 درصد افزایش داشته و کسب رتبه نخست استان در زکات از افتخارات این شهرستان می باشد.

در پایان این جلسه 8 مصوبه جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات به تصویب رسید.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha