شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رییس بنیاد نخبگان مازندران

حوزه/ رییس بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل استرآبادی(ره) زندگی زهدانه ای داشتند و با حداقل ها در عرصه علم دین تلاش کردند، گفت: برخی ها انتظار دارند همه امکانات به یک جا در اختیار آنها قرار گیرد در حالی که ما همزمان باید الگو سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، محسن جهانشاهی، رییس بنیاد نخبگان مازندران امروز در مراسم نکوداشت آیت الله محمد فاضل استرآبادی(ره) که در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، گفت: در دهه چهارم انقلاب دو بحث  کارآمدی نظام اسلامی و الگوسازی، تجلیل و تکریم بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که در سال های متمادی تجلیل و تکریم به شیوه های مختلف انجام می شد، افزود: برای نخستین بار در برنامه قانون ششم توسعه ماده 64 بند سه به این مسأله اشاره و تکلیف کرده که تکریم و الگو سازی نخبگان و سرآمدان دانشگاهی و حوزوی را در راستای اقتصاد مقاومتی، محور دانش بنیان، حل معضلات نظام مورد توجه قرار گیرد.

جهانشاهی با اشاره به این که امروز قانون و محمل مناسب برای تکریم و تجلیل از شخصیت های حوزوی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند شناخت بیشتر نسبت به شخصیت های بزرگ حوزوی است.

رییس بنیاد نخبگان با بیان این که بسیاری از شخصیت های بنام حوزه هنوز گمنام مانده اند و جامعه امروز شناخت مناسبی نسبت به آنها ندارد، بیان داشت: با فراهم شدن بستر قانونی برای این موضوع، شرایط لازم برای تکریم و تجلیل از چنین شخصیت های بزرگی در کشور به وجود آمده است.

وی با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگو برای ادامه مسیر زندگی خود هستند، خاطرنشان کرد: شخصیت های اثرگذاری همچون آیت الله فاضل استرآبادی(ره) الگوهای بسیار خوبی برای جامعه جوان امروز هستند.

جهانشاهی به روند برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله فاضل(ره) اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر خدمت بسیاری از بزرگان حوزوی و دانشگاهی در استان و قم رسیدیم و همه این بزرگان به اتفاق بر ضرورت برگزاری مراسمی برای تکریم و تجلیل از مقام آیت الله فاضل استرآبادی تأکید کرد.

رییس بنیاد نخبگان مازندران در ادامه سخنان خود به رونمایی از جایزه علمی فاضل در حاشیه این مراسم نکوداشت اشاره کرد و افزود: جایزه علمی فاضل، جایزه ای برای نخبگان و سرآمدان دانشگاهی و علمی و بورس تحصیلی خواهد بود که بتوانیم نام این شخصیت بزرگ را جاودانه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در دهه چهارم انقلاب ما از کشورهای پیشران در حوزه تولید علم و فناوری هستیم، تصریح کرد: علم و فناوری ما را به جایی رساند که بحث قوت نظام است اما همزمان باید به قوت مردم هم توجه کنیم و باید علم و فناوری را در عرصه زندگی مردم وارد کنیم.

جهانشاهی با تأکید براین که از علم باید برای حل مشکلات مردم استفاده شود، بیان داشت: باید علوم امروز تأثیرگذاری مثبت خود را در زندگی مردم نشان دهند.

رییس بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل استرآبادی(ره) زندگی زهدانه ای داشتند و با حداقل ها در عرصه علم دین تلاش کردند، خاطرنشان کرد: برخی ها انتظار دارند همه امکانات به یک جا در اختیار آنها قرار گیرد در حالی که ما همزمان باید الگو سازی کنیم.

وی با تأکید براین که باید نشان دهیم که چگونه می توان در همین نظام ماند و با کمترین امکانات به دین و مردم خدمت کرد، بیان داشت: مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی نیز همین رویکرد را در زندگی فردی و اجتماعی خود دنبال کرد.

جهانشاهی در بخش پایانی سخنان خود پیوند واقعی حوزه و دانشگاه را عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این دیگر شعار نیست و قطعاً باید دردهه چهارم انقلاب این گونه عمل کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha