شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه بابل

امام جمعه بابل با بیان این که نخبه سازی مهم ترین شاخصه آیت الله فاضل بود، افزود: این عالم وارسته قبل از این که یک نخبه باشد نخبه سازی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در همایش نکوداشت آیت الله محمد فاضل استرآبادی(ره) با بیان این که معمولاً جامعه نخبگان را در مجامع دانشگاهی سراغ می گرفتند، گفت: قرار دادن یک فقیه و شخصیت برخواسته از دامن حوزه در جایگاه یک نخبه که به حق نیز شایسته نخبگی هستند حرکتی قابل توجه و دقت است.

وی با بیان این که نخبه سازی مهم ترین شاخصه آیت الله فاضل بود، افزود: این عالم وارسته قبل از این که یک نخبه باشد نخبه سازی کرد.

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: هنر بزرگ این شخصیت کم نظیر این بود از ابتدا سعی کرد از خودش یک نخبه بسازد و ایشان نخبه بودن را از همان ابتدا برنامه ریزی کرده بود.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که بزرگ ترین معضل نسل امروز ما مشکل بی هویتی است، تصریح کرد: نسل امروز ما از وجود شخصیت هایی برجسته و بزرگی در اطراف خود بی خبر هستند و در پی این چنین بزرگانی در دور دست ها هستند در حالی که شخصیت هایی برجسته ای در اطراف خود آنها هستند.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با اشاره به این که متأسفانه نسل جوان ما نسبت به چنین شخصیت های بزرگی غافل هستند، خاطرنشان کرد: به حق باید بگویم برای این که از بی هویتی در بیاییم باید شخصیت های ارزنده ای چون آیت الله فاضل استری آبادی(ره) مورد توجه قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) علیرغم شخصیت ممتازی که داشت اما هیچ گاه ادعایی در این خصوص نداشت، بیان داشت: ایشان حتی از گفتن لقب آیت الله نسبت به خود نیز ناراحت می شد در حالی که برخی ها امروز عناوین برایشان خیلی مهم است.

امام جمعه بابل با بیان این که روح بلندی که خداوند متعال بر این شخصبت بزرگ داده بود روح نخبگی را در کنار سایر ویژگی ها و شاخصه ها در ایشان متجلی ساخت، خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ از همان ابتدا سعی کرد نخبگی را هدف قرار داد و سعی کرد از خود نخبه بسازد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) بیش از سی سال در حوزه نجف بودند، افزود: خود ایشان نقل می کردند زمانی که در نجف بودند نه در زمان سرما وسیله گرمایشی داشتند و نه در تابستان وسیله خنک کننده داشتند.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که آیت الله فاضل(ره) در سخت ترین شرایط نخبگی را هدف قرار دادند، تصریح کرد: این عالم وارسته در آن شرایط هم درس می خواند و هم مدیریت خانواده را عهده دار بود.

امام جمعه بابل با تأکید براین که روح بلند مسائل علمی در ایشان بود، افزود: آیت الله فاضل(ره) تلاس بی وقفه ای داشتند و آنقدر زحمت کشید که از خودش یک نخبه بسازد و در این مسیر همه سختی ها و مشکلات را تحمل کرد.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که چنین شخصیت های بزرگی انصافاً برای نسل معاصر و طلاب حوزه الگوی برجسته ای است، تصریح کرد: باید سیره عملی و علمی این بزرگان بیشتر از سوی طلاب جوان حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی اثرگذاری را شاخصه دیگری نخبگان عنوان کرد و افزود:  در تعریف نخبه باید گفت افرادی برجسته و کارآمدی که اثرگذاری وی در تولید، گسترش، فرهنگ سازی و مدیریت کشور محسوس باشد.

امام جمعه بابل با بیان این که آیت الله فاضل(ره) با همت بالای خود اثرگذاری بسیاری در جامعه داشتند، بیان داشت: این عالم وارسته هر آنچه را که آموخته بود در حوزه علمیه پیاده کرد. 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که حوزه علمیه فیضیه مازندران مدیون و مرهون تلاش ها و زحمات شخص آیت الله فاضل(ره) است، تصریح کرد: ایشان با زحمات خود توانست این حوزه بزرگ و شاگردان بزرگ تربیت کند و هنوز سایه علمی ایشان در این فضا برقرار است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که اثرگذاری ایشان هم در تولید علم، تربیت طلاب، تولید معنویت و هم بسیاری از امور اثرگذار بوده است، بیان داشت: ایشان هم خودش را به نخبگی رساند و هم زمینه را برای دیگر افراد فراهم کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha