جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، شهدا را تربیت یافتگان مکتب فقاهت خواند و گفت: اگر دفاع مقدس نبود امروز انقلاب اسلامی نماد اقتدار ملت اسلامی ایران نبود و حزب الله، مقاومت اسلامی در عراق، سوریه، یمن، بحرین، فلسطین و جبهه مقاومت در سراسردنیای اسلام، در برابر همه دنیای استکبار نمی ایستاد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، پنج شنبه شب، در کنگره شهید آیت الله محمدصادق صدوق گلپایگانی (مجتهد بی نشان) و 372 شهید شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: همه ما به شهدا مدیون هستیم.

وی با بیان اینکه گلپایگان، شهرستانی است که علماو بزرگان دینی مهمی از آن برخاسته اند و درهدایت جامعه اسلامی نقش بسزایی داشته اند، گفت: آیت  الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی و دیگر آیات عظام حاج علی صافی گلپایگانی و حاج شیخ لطف الله صافی  که همگی از این دیار بوده، مشعل های پر فروغی برای هدایت جامعه اسلامی بوده و هستند و در سایه قلم این بزرگان دینی، شخصیت های برجسته ای به مقام شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این که در میان افراد بشر کم نیستند انسان هایی که به دلیل فاصله از ارزش های انسانی و اخلاقی و دینی گرفتار طغیان و زیاده خواهی شده اند، افزود: قرآن کریم از پیشگامان این عرصه یاد می کند و به ستم های آنان اشاره می کند. یکی از پیشگامان عرصه ستم و تجاوز و زیاده خواهی فرعون است، براساس قرآن کریم فرعون دچار خود بزرگ بینی شده بود و مردان بلند مرتبه را ذلیل می کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عنوان کرد: آموزه های دینی ما را بر حرکت مبتنی بر تفکر ایمان در برابر این جریان زیاده خواه در تاریخ دعوت کرده و نخستین دستور قرآن کریم است که مبادا جامعه اسلامی و جامعه دینی گرفتار سکوت و نرمش در برابر باطل و پذیرش ظلم شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قران می فرماید، مبادا در برابر حاکمان و ستمگران سکوت و پذیرش ستم را راه و رسم خود قرار دهید، ابرازکرد: پیامبراعظم حدود 20 سال قبل از رسالت خویش در هر حرکت ضد ظلم مشارکت داشتند و از هر ستمی روی گردان بود.

وی تاکید کرد: اسلام ما را به ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از حقوق خود دعوت می کند و این یک اصل مسلم دینی و اخلاقی است، دوم آنکه در برابر کسانی که طغیان و زیاده خواهی و  برجامعه بشری ستم می کنند، قرآن، انبیا و اولیا را به موعظه آنها و دعوت به سوی حق دستور می دهد، ماجرای حضرت موسی(ع) را در قرآن بخوانید، سراسر موید این مطلب است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: نکته سوم آن که آنانی که مقابل حق می ایستند و دست از باطل برنمی دارند و به ستم و جانایات خود بر بشریت و جامع انسانی تداوم می بخشند، زبان دینی، زبان ایستادگی و مقاومت است.

وی اذعان کرد: زبان دین آن است که تربیت یافتگان در مدرسه قرآن در مقابل طغیانگران و کسانی که عزت جامعه اسلامی را مورد تهدید قرار می دهند، با ایمان و صلابت بایستند و مبارزه کنید تا کمر طغیان و استکبار را بشکنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه با تاکید بر این که با کسانی که سربازان شیطان هستند و پرچمداران کفر و استکبار بوده، باید با قدرت مبارزه کرد، گفت: تاریخ انقلاب اسلامی یک دلیل روشن بر این پیام قرآنی است که اگر با قدرت در برار ستمگران بایستید مطمئن باشید که پیروزی از آن شما است، شهدا به این فرمایش قرآن عمل کردند.

امام جمعه موقت با اشاره به این که شهدا عالی قدر ترجمه روشن قرآن کریم هستند، شهدا در برابر فانتوم ها، میراژها، دلارهای نفتی عرب و بسیج شدن همه دنیای کفر کمترین سستی نداشتند، افزود: جوانان عزیز و وارثان شهدا، دانشگاهیان و حوزویان، مدیران و مسئولین بدانند، تمام دغدغه رهبر معظم انقلاب بر تفسیر این پیام الهی در حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ملت ایران و اسلام است که «مبادا فشارهاو تنگناها در عزم شما خللی وارد کند و احساس ضعفی کنید و تسلیم شوید».

وی ابراز کرد: با ورق زدن اوراق پر افتخار انقلاب در می یابیم که انقلاب در تمام عرصه های تقابل نظام سلطه با نظلام اسلامی ایستاده است، دفاع مقدس بخشی کوچکی از این واقعیت است که موجبات رو سیاهی دشمنان را حاصل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: اگر دفاع مقدس نبود امروز انقلاب اسلامی نماد اقتدار ملت اسلامی ایران نبود و حزب الله، مقاومت اسلامی در عراق، سوریه، یمن، بحرین، فلسطین و جبهه مقاومت در سراسردنیای اسلام در برابر همه دنیای استکبار نمی ایستاد

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: با تکیه بر قدرت نامتناهی خداوند در برابر همه دنیای کفر پیروز خواهیم بود، این پیام ایران و انقلاب برای همه جهان و مظلومان دنیا است، پیامی است که شهدای عالی قدرایران آن را با خون خود نوشتند .

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان ساخت: شهید آیت الله صدوق گلپایگانی یکی از هزاران شهید عالی مقام ایران اسلامی است که پرچم مبارزه با کفر را برداشت. این عالم و روحانی فرهیخته شاگرد مدرسه دین بود، جانی که به نور توحید و ولایت و محبت اولیای الهی نورانی است، خداوند این جان را می خرد و بهای ان را با بهشت می پردازد .

وی با بیان این که شهید آیت الله صدوق و دیگر شهدای تربیت یافته مدرسه فقاهت و مکتب امام صادق(ع) اهل ایمان بودند و خداوند جان آنها را خرید، تصریح کرد: ما سخت نیازمند مزین شدن به نور ایمان و بندگی خداوند  در جامعه اسلامی هستیم، این مسیر شهدا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha