شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جمع مردم گلپایگان گفت: امروز عده ای نادان یا کم اطلاعات حرف ها و سخنانی درباره مقایسه این زمان با دوران پهلوی می زنند، در حالی که اطلاعات صحیح و کاملی از وقایع و جنایت های گذشته ندارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، ظهر امروز  در مراسم افتتاح 15 واحد مسکونی وقف شده در گلپایگان که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد،با تقدیر از تلاشهای این سازمان در امر احصا و احیای موقافات، گفت: سازمان اوقاف، به حق سازمان پویایی است، به ویژه در امر احیای موقوفات بسیار در سالهای اخیر تلاش کرده است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: نقشی که رضا خان سر سلسله منحوس پهلوی در نابودی کردن موقوفات داشت، هیچ کس در طول تاریخ نداشت، نسل جوان متوجه این امر نیست، این مرد موقوفات را نابود و از بین برد.

وی با تاکید براینکه رضا خان به این دلیل که این موقوفات پشتیبان محکم و قوی مسائل مذهبی بود، دست به نابودی آنها زد، ابراز کرد:رضا خان با اصل مذهب و دین مخالف بود و با هر کس و هرچیزی که با دین سرو کار داشت مخالفت میکرد، مثلا مجالس عزاداری  در زمان رضاخان هرگز اجازه برپا شدن نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: روضه خوانی و دستجات مذهبی و حتی روضه  ها و ندای امام حسین(ع) ابدا در زمان رضاخان برگزار نمی شد، رژیم پهلوی موقوفات و رقبات را نابود ساخت، ولی امام راحل این رقبات و موقوفات را دوباره احیا کرد.

وی اضافه کرد: یکی از خیانت هایی که شاه تحت عنوان اصلاحات ارضی انجام داد، واگذاری رقبات موقوفات به مالکیت کشاورزان بود  که با هدف حذف موقوفه انجام شد، ولی امام راحل دستور دادند همه موقوفاتی که اسنادش موجود است، برگرداند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: چقدر خوب است  که این قبیل خیانت های رضاخان برای نسل جوان تبیین شود تا ببینند این قبیله کثیف چه می کردند، نابود ساختن حجاب از دیگر خیانت های رضا خان بود، او تلاش می کرد اعتقادات مردم را نابود سازد.

و ی ادامه داد:  امروز عده ای نادان یا کم اطلاعات حرف ها و سخنانی درباره مقایسه این زمان با آن زمان می کنند، در حالی که اطلاعاتی صحیح و کاملی از وقایع و جنایت های گذشته ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اذعان کرد: اعتقادات مردم ایران ریشه در عمق و جان مردم دارد و هرگز از اهل بیت(ع) جدا نخواهند شد، امروز زنان این سرزمین پیرو حضرت زهرا(س) هستند که اسوه حجاب و پاکی است.

وی بیان کرد: اگر دین و مذهب ما، تشیع است، به برکت امامزاده ها است، بدانید که طبرستان (گلستان و مازندران..) اصلا با سپاه و نظامی ها تصرف نشد، بلکه امامزاده ها آنجا رفتند و به این مهم نایل شدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به بیان برخی از شواهد و فیوضات امامزاده مشهد اردهال که برای مرحوم آیت الله مرعشی(ره) رخداده بوده، اشاره کرد و گفت: آیت الله مرعشی(ره) نقل کرده اند که خود مشاهده کردند در سرداب این امامزاده 90 تابوت قراردارد  که پیکرهای شهدا همگی بعد از سالها سالم بودند.

وی در پایان اظهار داشت: امامزاده ها از اختصاصات مذهب تشیع است و دیگر مذاهب چنین برکتی ندارند و از این برکت محروم هستند، وهابیت کمر به نابود ساختن هر آنچه که مظهر اسلامی دارد، بسته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha