سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی و پژوهشی بنیاد نخبگان از رسانه های جمعی و نخبگان جامعه خواست به طور جدی در زمینه تحقق عدالت از مسئولان ، مطالبه گری داشته باشند.

دکتر کمال اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به گلایه های صریح مقام معظم رهبری در خصوص عقب ماندگی کشور در زمینه تامین و تحقق عدالت اظهار داشت: ایشان به صراحت فرمودند که ما در این زمینه عقب مانده ایم و باید عذرخواهیم کنیم که البته به جای این که رهبر معظم انقلاب از این بابت عذرخواهی کنند، مسئولانی باید این کار را بکنند که آن طور که باید و شاید کار نکرده و به نوعی کم کاری داشته اند.

وی افزود: از سویی در زمینه تحقق عدالت می بایست رسانه های جمعی و نیز نخبگان حوزه و دانشگاه از مسئولان و مدیران مطالبه گری داشته باشند که چرا وضع چنین شده که رهبر انقلاب صراحتاً از ملت عذرخواهی می کند.

عضو هیئت مدیره انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم همچنین گفت: به هر صورت رسانه ها چشم بیدار جامعه هستند و از سویی تاثیر نخبگان در جامعه انکار ناپذیر است و از این حیث از رسانه ها و نخبگان انتظار می رود که در این باره جدی تر و فعال تر وارد عمل شوند.

وی بیان داشت: البته باید توجه داشت که در این گونه مسایل می بایست منافع و مصالح اصلی کشور را مدنظر قرار داد و آن ها را فراتر از مسایل گروهی و حزبی و جریانی دنبال کرد چه آن که به هر حال دیدگاه مقام معظم رهبری این است که همه باید برای تحقق عدالت پای کار بیایند و نقش خود را به درستی ایفا کنند.

معاون اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور همچنین در ادامه تاکید کرد: در کنار این مساله یکی از مباحثی که به شدت مورد نظر و مطالبه رهبر معظم انقلاب است ، بحث اُمیدزایی در جامعه است و این که ما نیاز داریم به خصوص پس از اتفاقات اخیر پیش آمده و تلاش های موذیانه دشمن و عوامل آن، پویایی و امید به آینده را در جامعه زنده نگاه داریم.

وی افزود: در این خصوص از رسانه ها اعم از صدا و سیما و مجلات و روزنامه ها و به خصوص شبکه های اجتماعی در فضای مجازی انتظار می رود که در عین نقادی ، از واقع بینی غافل نشوند و در نقد و بررسی امور ، انصاف را چاشنی کار خود کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما تصریح کرد: شکی وجود ندارد که ایجاد یاس و ناامیدی و ارایه جلوه سیاه از کشور به نفع هیچ کس نیست جز دشمنانی که نمی خواهند عزت و اقتدار و پیشرفت این کشور و نظام را ببینند.

وی گفت: به هر صورت در کشور پهناور ما با جمعیت 80 میلیونی و این تعداد شهر و روستا و گستره جغرافیایی طبیعی است که برخی اتفاقات و مشکلات نیز وجود دارد اما مسیر کلی جامعه به سمت حفاظت از انقلاب و پیگیری ارزش های انقلابی است و این که ما باید با تلاش و همدلی بیشتر به مقابله با مشکلات و ضعف ها بپردازیم.

اکبری افزود: صدالبته مسئولان باید پیگیر باشند به خصوص در زمینه اقشار ضعیف و متوسط جامعه اما یک نکته مهم نیز وجود دارد و آن هم این که وقوع ناآرامی ها و برخی اغتشاشات اخیر نشان داد که جامعه ما یک جامعه پویایی است که اگر مشکلاتی هم دارد آن را بروز می دهد و از مسئولان خود مطالبه می کند تا آن ها برای حل مشکل پیش قدم شوند.

وی ابراز داشت: هیچ کس از ناآرامی و تنش و درگیری جز دشمن که چشم طمع دارد، سود نمی برد و از سویی ما باید زبان و مجال اعتراضات قانونی و گفتن سوالات قانونی را برای مردم باز بگذاریم و از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم تا مشکلات بیان شده و از مسئولان به طور جدی برای حل مشکل مطالبه کنیم.

معاون اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه گفت: نخبگان و نیز رسانه ها و سازمان های مردم نهاد نیز بکوشند که صدای مردم باشند و افراد را راهنمایی کنند تا به جای حرکات غیرقابل کنترل و ناشایست و نابهنجار از مجاری قانونی و به صورت درست خود، مطالبات و اعتراضاتشان را بیان کنند تا دشمنان و رسانه های معاند و ضدانقلاب دست به سوء استفاده نزنند.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha