پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید احمد الصافی امام جمعه کربلا

حوزه/ حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: عشایر از اصول و عرف هایی اصیلی برخوردار است و خود بخش مهمی از جامعه عراقی است و مردم در مجالس عشایری رسم ادب آموخته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: عشایر از اصول و عرف هایی اصیلی برخوردار است و خود بخش مهمی از جامعه عراقی است و مردم در مجالس عشایری رسم ادب آموخته اند.

وی ادامه داد: عشایر از خصوصیاتی همچون وفاداری، کرامت و بخشش بهرمندند امّا ما با مشکلات عشایری مواجه هستیم که ما این جا از بُعدی صحبت می کنیم که در  آن نوعی ظلم و ستم است و ارتباطی با عشایر اصیل و سنت های محترم آن ندارد.

حجت الاسلام صافی افزود: زمانی که برخی مسائل به وضعیت رعب، وحشت و انتقام بدون قانون، کشتن غیر قاتل به روش جاهلی و ایجاد رعب میان کودکان و زنان تبدیل می شود، نمی توان در این خصوص تعارف کرد و از کنار آن گذشت؛ چرا که مسئله خون و جان انسان است، امّا متأسفانه به توصیه و راهنمایی گوش نمی دهند.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: شخصیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیر آن، امانتی بر عهده دارند که خیانت به آن درست نیست، امّا انسان گاهی به کبر و غرور روی می آورد و برایش سخت است که از موضع خود کوتاه بیاید و کسانی که این گونه هستند، ضعیف النفس اند امّا آن که کوتاه می آید و راه حق را انتخاب می کند، کارش فضیلت است.

حجت الاسلام صافی تاکید کرد: مؤمن آینه برادرش است و عیب های آن را آشکار می سازد، امّا برخی خودش را بزگتر از آنچه هست، می بیند و برخی به تعصب جاهلی روی آورده و بدی های قوم خود را برتر از خوبی های دیگران می پندارد.

امام جمعه کربلا اشاره کرد: یکی از سختی ها و رنج های عالم زمانی است که سخن بگوید و کسی حرفش را نشود و عالمی که بین انسان های نادان گرفتار شود، هیچ کسی به حرفش گوش نمی دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha