پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مروی-عضو شورای عالی حوزه

حوزه/ آیت الله مروی با اشاره به اهمیت به روز بودن محتوای درسی طلاب، از تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران استانی حوزه های علمیه جهت بازنگری سیستم نظام جدید درسی حوزه و بررسی مفاد و محدوده کتب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرج، آیت الله جواد مروی، در ادامه سلسله برنامه های حضور اعضا و مسئولان شورای عالی حوزه های علمیه در استان ها، در جمع طلاب و اساتید استان البرز، گفت: درس اهل بیت علیهم السلام همان طور که علمای اخلاق فرموده اند این است که هیچ بدنی در مقابل اراده و نیت قوی احساس ضعف نمی کند، یعنی هر ضعفی در این راه باشد با اراده قوی، تبدیل به قوت می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده طلاب از فرصت جوانی، افزود: شما جوانان در اوج و بهترین موقع زندگی هستید و از نعمت جوانی نهایت بهره را ببرید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رموز موفقیت طلاب، تصریح کرد: تجربه ممتد حوزه های علمیه نشان می دهد که رمز موفقیت یک طلبه نه استعداد بالا و نه نبوغ فوق العاده است، بلکه رمز موفقیت طلبه «اراده قوی» و «عُلو همت» است.

وی در ادامه بعد از بیان نکاتی در مورد مباحثه و اهمیت و جایگاه آن در بین طلاب، افزود: از زمان جوانی و نوجوانی، باید خود را در مقام تربیت و اخلاق اسلامی قرار بدهید و رموز تربیتی را در خود نهادینه و همه نکات تربیتی از این زمان باید در نفوس زنده بشود.

آیت الله مروی همچنین با اشاره به اهمیت بروز بودن محتوای درسی طلاب، از  تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران استانی حوزه های علمیه جهت بازنگری سیستم نظام جدید درسی حوزه و بررسی مفاد و محدوده کتب خبر داد.

 عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور همچنین به سؤالات طلاب پاسخ دادند.

                                     

                                     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha