جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که تمام طرح و فعالیت های حوزه بر اساس حفظ سنت های اصیل است، گفت: از ابتدای کار بیش از ۱۰۰۰ طرح، ایده و نظر جمع آوری شده است و همه آنها در بانک جامعی تحت همین عنوان جمع آوری و در دسترس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، هشتمین جلسه مدیران مدارس علمیه استان گلستان که در مدرسه علمیه رضویه گرگان برگزار شد، با تقدیر از اعضای شورا و مجموعه مدیریت حوزه استان، گفت: مدیران و اساتید در حوزه های علمیه خط مقدم هستند و اگر تدبیر و همت آنها باشد، همه نقائص جبران می شود.

وی با ذکر بخشی از بیانات حضرت علی(علیه السلام) گفت: از نظر حضرت امیر(ع) معیار بزرگی و ارزیابی یک شخص نزد ایشان، میزان کوچکی دنیا در چشم آن فرد است، هر چه دنیا در نظر فردی کوچکتر باشد، بزرگی او بیشتر است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که اساس تعالی انسان این است که به حقیقت توحید باور پیدا کند، افزود: در نگاه مومن همه دنیا با مظاهر و شگفتی های اعجاب انگیزش کوچک است و همین نگاه توحیدی است که انسان ها را متحول می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه گفت: به همان گونه که خدا مظهر غنا و بی نیازی است، از آن طرف ما مظهر فقر و نیاز هستیم و هر چه این فقر را بیشتر درک کنیم، نگاه توحیدی ما گسترش پیدا می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از ابتدای کار بیش از 1000 طرح، ایده و نظر جمع آوری شده و همه آنها در بانک جامعی تحت همین عنوان جمع آوری و در دسترس است و همه این موارد مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: تمام طرح ها و فعالیت ها بر اساس حفظ سنت های اصیل حوزه است و تاکید بر این است که هر نوآوری و اقدامی؛ به این سنت ها آسیب  وارد نکند.

آیت الله اعرافی افزود: برای پیشبرد اهداف حوزه چندین طرح، سند و نظامات جامع بدون هیچ مبلغ اضافه ای تهیه و تنظیم شد و ان شاءالله تا نیمه اول سال 97 اولین برنامه 5 ساله حوزه های علمیه تهیه و منتشر خواهد شد.

وی افزود: برای آن که حوزه در جایگاه پاسخگویی در دنیای مدرن و جدید امروز باشد، باید نکاتی رعایت شود که یکی از آنها شناخت کار ویژه های روحانیت در عصر حاضر است که این طرح انجام گرفت و نزدیک به 200 کار ویژه و در چهار بخش تهیه و تنظیم شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه گفت: نکته دیگری که باید رعایت شود، طرح آمایش حوزه های علمیه و تبیین سرانه و شاخص ها است.

وی با بیان این که در همه طرح ها افق 1414 مد نظر است، گفت: نزدیک به 40 محور در طرح آمایش شناسایی شده که همه آنها نیازمند برنامه ریزی و هدف گزاری است تا به یاری خداوند محقق شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش پایانی سخنان خود به سؤالات مطرح شده توسط مدیران مدارس علمیه استان پاسخ داد.

                                   

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ملکی، مدیر حوزه علمیه استان گلستان، ضمن خیرمقدم به آیت الله اعرافی، به صورت اختصار گزارشی از وضعیت حوزه علمیه استان بیان کرد و گفت: در دوره فعال مدیریت آیت الله اعرافی طرح ها و برنامه های تازه و بدیعی از جمله تشکیل درس خارج رسمی در استان ها، تشکیل گروه های علمی در مدارس، طرح جامع تربیتی، طرح نسیم رحمت، طرح جامع هنر و..، اجرایی شده است که جای قدردانی و تشکر دارد.

در این اجلاسیه همچنین چهار نفر از مدیران مدارس علمیه استان به نمایندگی، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کردند.

                                  

                                  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha