چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید نقوی

حوزه/ مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر محمد علی نقوی بنیانگذار سازمان دانشجویان امامیه پاکستان امروز با حضور اقشار مختلف مردم در شهر لاهور آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ از طرف سازمان دانشجویان امامیه پاکستان دو روزه مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر محمد علی نقوی بنیانگذار سازمان دانشجویان امامیه پاکستان امروز با حضور اقشار مختلف مردم در شهر لاهور آغا شد.

این مراسم سه روز ادامه خواهد داشت و در اولین برنامه آن امشب با حضور خانواده شهدا مراسم شب شهدا برگزار خواهد شد و فردا صبح  اعضای سازمان دانشجویان امامیه در این مراسم به همراه حاضرین با قرائت فاتحه، تقدیم گل وغباروبی مزار شهید دکتر نقوی یاد و خاطره او راگرامی می دارند.و سمیناری هم در این مناسبت برگزار خواهد شد و از این سمینار علمای برجسته پاکستان سخنرانی خواهند کرد.

طبق اعلام خیام نقوی دبیر این سازمان شیعیان پاکستان از جمله کارکنان «سازمان دانشجویان امامیه» از سراسر این کشور در این مراسم شرکت خواهند کرد.

* آشنایی با شهید نقوی

شهید نقوی در زندگی خود خدمات زیادی در طول دوران عمر خود به مردم پاکستان ارائه کرد. وی علاوه بر تأسیس سازمان دانشجویان امامیه (آئی ‌ایس ‌او) بزرگترین سازمان شیعیان پاکستان، خدمات زیادی را نیز در سازمان امامیه (آئی ‌او) و جنبش «نفاذ فقه جعفریه» ارائه کرد.

جنبش نفاذ فقه جعفریه جنبش سیاسی مذهبی شعیان پاکستان است که در سال 1358 شمسی به رهبری «مفتی جعفر حسین» تأسیس شد و دکتر شهید محمد علی نقوی نیز شانه به شانه در این جنبش همراه با مفتی جعفر حسین از حقوق شیعیان در پاکستان دفاع کرد.

محمد علی نقوی ارتباط خیلی نزدیک و عقیدتی با انقلاب اسلامی ایران داشت و چندین بار در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق در جبهه حضور داشت.

سازمان دانشجویان سازمان امامیه به همت این شهید بزرگوار از ابتدا با انقلاب اسلامی ایران همراهی کرد تا جایی که تاکنون نیز همان احساسات در مردم شیعیان پاکستان وجود دارند.

او در بین انقلابیون پاکستان به نام چمران و سفیرانقلاب پاکستان معروف است و «سفیر انقلاب» یکی از کتاب‌های معروف درباره زندگینامه شهید محمد علی نقوی در پاکستان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha