جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اختتامیه اولین جشنواره پژوهشی سبک زندگی فاطمی در رفسنجان

حوزه/ اختتامیه اولین جشنواره پژوهشی «سبک زندگی فاطمی» در مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمان، در اختتامیه اولین جشنواره پژوهشی«سبک زندگی فاطمی» در مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی رفسنجان که با حضور مسئولین و طلاب مدارس علمیه خواهران و برادران این شهرستان برگزار شد، ابتدا خانم مهدیه محمدی به ارائه خلاصهای از مقاله خود با عنوان «علل ارزشهای دینی در جامعه از دیدگاه فاطمه الزهرا (س)» پرداخت.

در ادامه، حجت الاسلام محمد احمدی، دبیر جشنواره سبک زندگی فاطمی و عضو هیئت مدیره مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی، گزارشی از روند برگزاری جشنواره را ارائه داد و سپس حجت الاسلام عباس رمضانی، امام جمعه رفسنجان در رابطه با وضعیت طلاب و مدارس علمیه این شهرستان سخنرانی کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در رابطه با «شیوههای تعامل روحانیون و طلاب با جامعه» سخنرانی کرد.

 وی همچنین به نقش و جایگاه پژوهش در حوزههای علمیه پرداخت و پژوهش را به انواع واجب، حرام و مستحب تقسیم و در پایان به توصیه قرآن نسبت به پژوهش اشاره کرد و آیات مربوط به این موضوع را برشمرد.

بعد از آن حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور به نقش انقلاب اسلامی در تغییر جهان بینی حاکم بر دنیا اشاره کرد و افزود: پیش از انقلاب اسلامی جهان به دو بخش بلوک شرق و بلوک غرب تقسیم میشد که در واقع تقسیم کفر و کفر بود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و صدور پیام اسلامی آن در جهان مقسم دیگری وارد شد و آن ایمان بود که درواقع جهان به دو قسم کفر و ایمان تقسیم گشت.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در ادامه به اهمیت پژوهش اشاره کرد و گفت: در حوزههای علمیه پژوهش باید جدی گرفته شود. امر تحقیق و پژوهش در حوزه ها باید جریان داشته باشد و مدیران و اساتید نباید تنها به مساله آموزش بسنده کنند، بلکه بایستی برای تقویت آموزش، پژ<هش نیز جدی گرفته شود.

در پایان از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

اسامی برگزدیگان اولین جشنواره پژوهشی سبک زندگی فاطمی به شرح زیر است:

  1. نفر اول: خانم مهدیه محمدی (علل ارزشهای دینی در جامعه از دیدگاه فاطمه الزهرا (س)) از مدرسه علمیه ریحانه النبی رفسنجان.
  2. نفر دوم: خانم عزت ابولحسنی (ابعاد مظلومیت حضرت زهرا(س)) از مدرسه علمیه فاطمه الزهرا کشکوئیه.
  3. نفر سوم به طور مشترک: خانم آسیه قادری (آثار پذیرش ولایت از منظر حضرت زهرا (س)) از مدرسه علمیه فاطمیه بردسیر و خانم فاطمه خالقی (نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از ولایت) از مدرسه علمیه فاطمیه کرمان.

برپایه این گزارش، در حاشیه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری با مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان دیدار و پیرامون مسائل و برنامههای پژوهشی مدارس بحث و گفتگو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha