جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جنبش امت و انجمن شخصیت های اسلامی با کلیسای القیامة اعلام همبستگی کردند

حوزه/ جنبش امت و انجمن جمعیت ها و شخصیت های اسلامی لبنان برای محکومیت تعرض به مقدسات در فلسطین اشغالی و همبستگی با کلیسای القیامة در قدس نشستی برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جنبش امت و انجمن جمعیت ها و شخصیت های اسلامی لبنان برای محکومیت تعرض به مقدسات در فلسطین اشغالی و همبستگی با کلیسای القیامة در قدس نشستی برگزار کردند.

در این نشست ابراهیم الحلبی رئیس جنبش الشعب و نمایندگان احزاب و نهاد های ملّی لبنان و شاخه های فلسطینی و نماینده سفیران ایران، سوریه، فلسطین، روسیه و علمای دینی حضور یافتند.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و سخنرانی شیخ ولید العمری آغاز شد و سپس اسقف و متروپولیت بیروت کرلس سلیم بسترس به سخنرانی پرداخت و گفت: خاورمیانه تا زمانی که مسئله فلسطین به راه حل عادلانه دست نیابد، روی آرامش را نخواهد دید و اکنون وقت آن رسیده است که همگی بفهمند که فلسطین نمی تواند در انحصار گروه خاصّی باشد، بلکه یک شهر مقدس برای تمام خداباوران است.

شیخ عبدالله: نیازمند یک ائتلاف اسلامی مسیحی هستیم

 شیخ حسان عبدالله رئیس کمیته اداری تجمع علمای مسلمان لبنان در این مراسم گفت: ما امروز بسیار نیازمند یک ائتلاف اسلامی مسیحی مشرقی هستیم تا با صهیونیست جهانی مقابله کرده و از برپایی حکومت یهودی و اخراج آن از سرزمین فلسطین جلوگیری کنیم.

وی افزود: محور مقاومت از مسیحیان در شهر صیدنایا در استان دمشق و اماکن مقدس دیگر دفاع کرد؛ لذا ما نیازمند یک ائتلاف مستحکم هستیم، چرا که خطر در کمین است و همه ما را هدف قرار می دهد.

شیخ جبری: تهدید اماکن عبادی مسیحی، تهدیدی برای اماکن اسلامی است

شیخ عبدالله جبری دبیر کل جنش امت لبنان گفت: هدف از تحمیل مالیات برای عبادتگاه ها، مجبور کردن مسیحیان به فروش کلیساها و یهودی سازی قدس است.

 وی اشاره کرد: زمانی که اماکن عبادی مسیحی تهدید می شود؛این به این معنی است که اماکن اسلامی نیز مورد تهدید است و بر عکس آن نیز درست است؛ چرا که اشغالگران اسرائیلی در تجاوزات خود، فرقی بین مقدسات و غیر آن قائل نیست، لذا باید متحد بود و به مقاومت و سلاح آن تمسک جست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha