جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه مشاوره حوزه

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: دوره تکمیلی تربیت مشاوره حوزه علمیه استان به مدت دو روز با موضوع مشاوره قبل از ازدواج به میزبانی مدرسه علمیه ائمه اطهار(ع) جویبار برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، گفت: دوره تکمیلی تربیت مشاوره حوزه علمیه استان، به مدت دو روز با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، به میزبانی مدرسه علمیه ائمه اطهار(ع) جویبار برگزار شد.

وی با بیان این که برگزاری دوره تکمیلی تربیت مربی مشاوره حوزه علمیه مازندران دارای ده سر فصل است، افزود: این سر فصل ها به میزبانی یکی از مدارس علمیه استان برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نخستین سرفصل دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه استان آذر ماه امسال در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر برگزار شد، خاطرنشان کرد: موضوع نخستین سرفصل این دوره، شخصیت شناسی بود که با حضور استاد اعزامی از قم برگزار شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این دوره که با سرفصل مشاوره قبل ازدواج برگزار شد 25 نفر از داوطلبان علاقه مند شرکت داشتند، تصریح کرد: افراد شرکت کننده در دوره تکمیلی، سال گذشته دوره مقدماتی را با موفقیت گذرانده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه برنامه های مشاوره ای حوزه علمیه استان هر روز در حال تقویت شدن است، خاطرنشان کرد: امروز مشاوران فعال در این مرکز بازوان اصلی فعالیت های حوزوی در مدارس هستند.

وی با بیان این که سرفصل هایی که در این دوره ها مورد تبیین و بررسی قرار می گیرد مسائل کاربردی و مورد نیاز است، تصریح کرد: مشاوران باید از این سرفصل های ارائه شده در آینده به عنوان مهارت های مشاوره ای در مدارس از آن بهره گیرند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که شرکت کنندگان در دوره های مشاوره با تازه ترین شیوه های مشاوره ای در حوزه آشنا می شوند، خاطرنشان کرد: اساتیدی که در این دوره ها حضور دارند از جمله اساتید مجرب و متخصص مرکز مشاوره حوزه علمیه هستند.

وی با اشاره به این که با راه اندازی مرکز مشاوره حوزه علمیه استان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سطح مدارس علمیه استان هستیم، افزود: راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه علمیه استان کارکردهای مثبتی در کمک به طلاب به منظور رفع بسیاری از مشکلات دوران طلبگی داشته اس.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha