جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه نگاه حداقلی به دین اسلام در واقع همان سکولاریسم است، گفت: سکولاریسم به معنای جدایی دین از اخلاق، فرهنگ، اقتصاد و سیاست است و در حقیقت به معنای حذف کامل دین از همه ابعاد زندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، امروز شنبه ۱۲ اسفند ماه، در دوره‌ آموزشی تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران، در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد، پیرامون ریشه یابی مهمترین چالش‌های نظام اسلامی، به اختلاف سلیقه‌ای، اختلاف ساختاری و گفتمانی و اختلاف مبنایی و اعتقادی به عنوان مهمترین دلایل این چالش ها‌ پرداخت.

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: ما از اول انقلاب تاکنون با چالش های زیادی مواجه بوده ایم که می‌توان به تفاوت تفکر دولت بازرگان و حضرت امام (ره)، تفاوت و تقابل بین بنی صدر و حضرت امام(ره)، تفاوت تفکر منتظری و امام راحل، تقابل کارگزاران با تفکرات رهبر معظم انقلاب و پس از آن در قالب اصلاح طلبان؛ تقابل این حزب با اندیشه های مقام معظم رهبری اشاره کرد.

وی ادامه داد: چنانچه اختلاف و تقابل سلیقه‌ای باشد، مشکلی پیش نمی‌آید، ولی اگر این اختلاف اعتقادی و مبنایی باشد، برای حاکمیت دینی خطرآفرین است، زیرا کسانی که اختلاف مبنایی دارند، حاکمیت دینی را بصورت حداقلی و حداکثری قبول دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه نگاه حداقلی به دین اسلام در واقع همان سکولاریسم است، افزود: سکولاریسم به معنای جدایی دین از اخلاق، فرهنگ، اقتصاد و سیاست است و در حقیقت به معنای حذف کامل دین از همه ابعاد زندگی بشریت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه افزود: سه نگاه و نظریه در کشور و بین سیاستمداران و نخبگان وجود دارد که شامل تجددگرایی، تجددگرایی اسلامی و نگاه جامع و کامل به اسلام است.

وی ادامه داد:  نظریه تجددگرایی معتقد است که دین ظرفیتی برای حکومت ندارد و یک امر شخصی و فردی است و میگویند حوزه دین مربوط به حوزه علمیه است و به سیاست و حاکمیت ربطی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: نظریه تجددگرایی اسلامی هرچند که معتقد به دین است، اما نگاهش به دین حداقلی است و در پوششی از نفاق و شناخت آن مشکل است.

 وی با بیان این که این نظریه به دنبال تبدیل شدن به یک جریان بدلی و جایگزین گفتمان امام(ره) و رهبری است، اظهار کرد: این جریان بدلی که همسوی منافع غرب است، زمینه ساز جذب جریان‌های معارض، معاند و مخالف در عرصه رقابت سیاسی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه نگاه تجددگرایی اسلامی بسیار خطرناک‌تر از نگاه تجددگرایی است، تصریح کرد: تبدیل گفتمان تجدد اسلامی به یک جناح در عرض جناح ولایتمدار و ایجاد زمینه برای سکوت خواص از دیگر پیامدهای این نگاه در مقابل نگاه تمدنی به اسلام است، به طوری که بسیاری از خواص نسبت به فتنه 88 سکوت اختیار کردند همان طور که در صدر اسلام هم برخی خواص سکوت کردند.

منبع: بسیج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha