جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر منابع انسانی حوزه از تشکیل کانون بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام عباس میردار شب گذشته در همایش تکریم و تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، گفت: همزمانی این همایش با ایام ولادت حضرت زهرا(س) را به فال نیک می گیریم و به قول فرمایش حضرت زهرا(س) کسانی که خالصانه به درگاه خداوند متعال عبادت می کنند، حضرت حق بهترین مصلحت هایش را برای آنها در نظر می گیرد.

مدیر منابع انسانی حوزه بیان کرد: بازنشستگان بر اساس تجربه و تدبیری که دارند چراغ راه نسل جدید هستند؛ عامل انتقال دست یافته ها و میراث گذشته به نسل جدید هستند و بر همین مبنا، سازمان ها و جوامع توسعه یافته از پیشکسوتان و بازنشستگان خود به انحای مختلف بهره می برند و حضور پیشکسوتان را در محافل و مجالس، به عنوان یک فرصت می دانند.

وی گفت: بهره گیری از ظرفیت پیشکسوتان و بازنشستگان در سیره اهل بیت(ع) کاملا مشهود و پیداست و اهل بیت(ع) نیز به ما سفارش می کردند که در کنار جوانان در امورات جوانان و مدیریتی از پیشکسوتان نیز استفاده شود؛ از آنجایی که بازنشستگان دارای تراکم تجربه و تدبیر هستند، بازوی مشورتی قابل توجهی برای نسل جدید و جوانان می باشند؛ دوران بازنشستگی به دلیل همین تجربه، دوران اوج فرهیختگی یک فرد خواهد بود.

حجت الاسلام میردار بیان کرد: خوشبختانه به این نتیجه رسیده ایم که باید در امور اداری خود از تجربیات و اندوخته های علمی پیشکسوتان حوزه بهره مند شویم؛ از آنجایی که حوزه های علمیه پرچمدار و پیش قراول جبهه حق و میراث دار انبیاء و اولیای الهی و متولی تبلیغ و پاسداری از تفکر اسلامی است، بسی جای افتخار است که همه ما عمر خدمتگذاری خود را وقف چنین دستگاهی که متعلق به امام زمان(عج) کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهارکرد: اساسنامه تشکیل کانون بازنشستگان حوزه های علمیه نوشته شده و این کانون شکل خواهد گرفت؛ با تاسیس کانون بازنشستگان اعضای این کانون نیز توسط بازنشستگان انتخاب می شوند و برنامه های مختلفی نیز ویژه آنها انجام خواهد شد.

مدیر منابع انسانی حوزه گفت: همچنین قرار است که هر ساله بازنشسته موفق با محوریت کار آفرینی و فعالیت های عام المنفعه و علمی و ورزشی انتخاب شود؛ همچنین از همسرانی که از همسر بیمار خود طی سال ها پرستاری کرده اند نیز تجلیل به عمل می آید.

وی اظهار کرد: از دیگر خدماتی که در آینده با حمایت مدیریت حوزه و معاون منابع انسانی حوزه های علمیه انجام می شود می توان به معرفی به بانک ها برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشاره کرد.

حجت الاسلام میردار گفت: از سال گذشته تا کنون 9 نفر از همکاران مرکز مدیریت به درجه بازنشستگی نائل شدند و همچنین 2 تن از همکاران ما نیز به رحمت ایزدی پیوستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha