جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم تلاش هرچه بیشتر در زمینه هدایت دین، توسط بازنشستگان حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مقتدایی شب گذشته در همایش تجلیل از بازنشستگان حوزه های علمیه کشور، گفت: حوزه های علمیه وابسته به حضرت صاحب الامر(عج) است و صاحب این حوزه ها نیز امام زمان(عج) است.

وی افزود: خدمت در این حوزه ها در اقسام مختلف آن، خدمت به امام زمان(عج) و خادمان این مسیر جزو سربازان امام زمان(عج)هستند و باید این افتخار را قدر دانست.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: خادمان بازنشسته حوزه باید سعی کنند که این سابقه همچنان با افتخار برای آنها باقی بماند؛ اینکه بیان می کنیم که حوزه های علمیه به امام زمان(عج) وابسته است به این دلیل است که اولیاء الله به این حوزه ها نظارت دارند و سربازان امام زمان(عج) نیز در این حوزه ها تحصیل می کنند و هدایت امت اسلام نیز به برکت همین تلاش سربازان است.

رئیس شورای  سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران اظهارکرد: امام حسن عسکری(ع) بیان کردند، اگر  علمای بزرگ حوزوی نبودند که مردم را به راه حق ارشاد می کنند، قطعا هیچ کسی باقی نمی ماند، مگر اینکه از دین خدا خارج می شدند.

وی افزود: به برکت حوزه علمیه بیش از 4 هزار نفر در درس امام صادق(ع) شرکت می کردند و سایر ائمه(ع)، به دلیل شرایط خاص جامعه و شرایطی که حاکمان ایجاد کردند، دیگر نتوانستند این حوزه را اداره کنند؛ حتی در اواخر عمر امام صادق(ع) نیز این شرایط مهیا نبود و حتی مردم برای پرسیدن یک مساله نیز جرات نداشتند به درب خانه امام صادق(ع)بروند.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: در زمان غیبت، این وظیفه سنگین و مهم به دوش علما و حوزه های علمیه قرار گرفته است و بحمدالله، علما نیز در کمال جدیّت و شجاعت و قدرت، شکنجه ها دیدند و رنج ها کشیدند و زندان رفتند و شهید شدند، ولی این حوزه و برنامه هدایت مردم را حفظ کردند و امروز نیز حوزه ما مورد توجه امام زمان(عج) است.

وی افزود: خدمت به این حوزه، خدمت به امام زمان(عج) است و بازنشستگان سربازان امام هستند و به همین خاطر باید سعی کنند که این افتخار برای آنها بماند؛ کسانی که روحانی هستند و به جایگاه بازنشستگی رسیدند، باید بدانند کار اصلی روحانیون تبلیغ است و نباید هدایت مردم را فراموش کنند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروزه مردم بسیاری داریم که چشم آنها به روحانیون است تا به سوالات آنها پاسخ دهند؛ بازنشستگان حوزوی امروزه دارای تجربه فراوانی هستند و می توانند در کنار فعالان جوان حوزه آنها را راهنمایی کنند.

وی اظهارکرد: کاری که انسان با اخلاص و برای خدا انجام می دهد بسیار مهم و گرانبها است؛ اگر عبادت و عملی که مورد پسند خداوند است به قدر کم هم باارزش و با اهمیت است و این خدمت صادقانه قطعا مقبول واقع خواهد شد و البته نباید با ریا این کار را از بین برد.

آیت الله مقتدایی با ذکر این مطلب که حوزه باید از نیروهای بازنشسته خود تجلیل کند، گفت قطعا همراهان و خانواده بازنشستگان حوزه های علمیه نیز در اجر آنها سهیم خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha