جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله یعقوبی و حجت الاسلام نعمانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا نعمانی نویسنده کتاب ناگفته هایی از مناسبات امام موسی صدر و شهید صدر با آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق در دفتر وی در نجف اشرف دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا نعمانی نویسنده کتاب ناگفته هایی از مناسبات امام موسی صدر و شهید صدر با آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق در دفتر وی در نجف اشرف دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون مسائل مرتبط با امور دینی، اجتماعی، فکری و راه های مقابله با چالش هایی که زندگی انسان را در تنگنا قرار می دهد و پیوندهای اعتقادی جامعه عراقی را تهدید می کند، بحث و گفت و گو کردند.

همچنین بر ضرورت حمایت از طرح های آگاهی بخشی فکری و فرهنگی و تلاش برای برقراری ارتباط میان نسل جدید با نسل های گذشته و استفاده از تجربه هایشان و اقتدا به آنان تاکید کردند.

آیت الله یعقوبی و حجت الاسلام نعمانی پیرامون شهید سید محمد باقر صدر و سال های رنج و سختی ایشان و فضای جنبش های اسلامی گفت و گو و اشاره کردند: آیت الله صدر از نبوغ، آگاهی و توانایی بالایی برخوردار بود و در تمامی زمینه ها کتاب نوشت.

همچنین افزودند: آیت الله صدر در زندگی با رنج ها، غم ها و چالش های بزرگی مواجه شد و با صبر، ثبات و تلاش مستمر با آن رفتار کرد و با تلاش برای اعتلای کلمه الله تبارک و تعالی و اسلام، عقل و هوش از سر همه برد.

دو طرف تاکید کردند: شهید صدر در راه اسلام جانفشانی کرد و با ایثار و از خودگذشتگی برای تثبیت و استمرار حوزه علمیه و وحدت و استواری آن بسیار تلاش کرد.

همچنین اشاره شد: شهید صدر در زمینه علمی، اخلاقی و توجه به امور مسلمانان، یک الگو بودند تا اینکه با شهادت از این دنیا رخت بربستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha