پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید محمد بطحایی

حوزه/ رئیس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بر اهتمام جدی وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرایی کردن سند تحول بنیادین به منظور رفع دغدغه های آموزشی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سیدمحمد بطحائی امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه  که درسالن جلسات مرکز مدیریت  حوزه های علمیه در قم برگزار شد، بر همکاری بیشتر بین دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: به ظرفیت های حوزه های علمیه و روحانیون نیاز داریم در واقع نیاز آموزش و پرورش به ظرفیت های حوزه،امروز بیش از گذشته احساس می شود و ما دست نیاز خود را به سمت حوزه های علمیه در جهت استفاده از این ظرفیت ها دراز می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:آسیب شناسی اولین گام برای فاصله گرفتن از شیوه های ناکارآمد در آموزش و پرورش و بهره گیری از شیوه های نوین است.

تهدیدات شبکه های اجتماعی را جدی بگیریم

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از دغدغه های جدی در مسیر تربیت اسلامی دانش آموزان، وجود شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است که همه پایه های تربیتی ما را مورد هجمه قرار داده است.

بطحائی اظهار داشت:علی رغم فرصت های خوب در فضای مجازی، این فضای نا ایمن دارای تهدیدات زیادی است که ضربه های مهلکی را بر پایه های تربیتی وارد می کند.

نگرانی های مقام معظم رهبری از آسیب های اجتماعی

وی عنوان کرد:در بحث آسیب های اجتماعی رهبری نگرانی های خود را اعلام کردند برخی از آسیب ها حتی تربیت اسلامی ما را تحت شعاع قرار داده است، همان طور که می بینیم فضای حاکم امروز با گذشته متفاوت شده است و دیگر مسیر امروز پاسخگوی نیاز فردا نیست و روش مقابله دشمن فرق کرده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:کارهای زیادی در آموزش و پرورش در قالب برنامه های فرهنگی انجام شده اما باید پذیرفت دشمن تلاش مضاعف تری داشته است باید موضوعات مهم در کارگروهها بررسی و منتج به نتیجه ای مناسب برسد.

باید به سمت روش های عملیاتی برویم

وی گفت: باید به سمت روش های عملیاتی برویم دیگر فرصتی برای مبانی نظری و فلسفی نداریم چرا که نسل نوجوان و جوان در خطر جدی قرار گرفته است ،با توجه به آسیب شناسی های انجام گرفته تلویزیون های کابلی در جهت ارتباط با خانواده ها در پیشگیری از آسیب ها راه اندازی کرده ایم.

وی گفت:امروز ارتباط با جنس مخالف یکی از آسیب های جدی در نسل نوجوان و مدرسه ای است باید به فرزندان آسیب ها را معرفی کرد.

رئیس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یادآور شد: در رابطه با آسیب های اجتماعی در ده موضوع مانند اعتیاد ،حجاب و عفاف  و ...هدف گذاری کرده ایم و تلاش میکنیم در تربیت نیروی انسانی در سلسله مراتب آموزشی از  طلاب و روحانیون استفاده نمائیم و با بررسی آسیب ها از منظر دین و دیدگاههای حوزوی به رفع مشکلات بپردازیم.

بطحائی بیان کرد: بی شک تعامل حوزه و آموزش و پرورش دو طرفه است و این ظرفیت مهم و ارزشمند می تواند مشکلات را رفع نماید،نباید فراموش کنیم تربيت دانش آموزان با مناسبات و شرايط بيرون مدرسه بايد مطابقت داشته باشد تا بتوانیم الگوی تربیت اسلامی را تحقق بخشیم.

رئیس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد:خوشبختانه دولت نسبت به بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه اهتمام ویژه ای دارد و نباید چنین ظرفیتی را نادیده گرفت.

بطحائی عنوان کرد:ما باید از شیوه های کارآمد و نوین در تحقق اهداف استفاده کنیم همچنین اهداف خود را بر محور برنامه ریزی صحیح در جهت ایجاد تحول منطبق سازیم.

ویژگی های الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سندتحول

وی اظهار داشت:ویژگی های الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند ذکر شده و باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کرد که با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه مطابقت داشته باشد اظهارداشت: این مهم می‌تواند مدارس را با نشاط کند و انگیزه ها را بالا ببرد.

بطحائی بیان کرد:ارتقاء كمی و کیفی مراكز مشاوره در جهت فرآيند مصون سازی دانش آموزان و خانواده ها و پيشگيری از آسيب های فرهنگی و اجتماعي در دوره ها و پايه هاي مختلف تحصيلی با همكاری سازمان ها، نهادها و حوزه های علميه مدنظر وزارتخانه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha