جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: هر اقدامی باید سنجیده، همراه با تفکر و اندیشه علمی باشد و از همه مهمتر خود را مقید می دانیم در چارچوب منویات رهبری و مراجع حرکت کنیم و خواسته ها را برآورده کنیم، باید همه دستگاه ها نسبت به این مسئله اهمیت دهند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی امروز در سومین نشست فصلی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و  مدیران و معاونین وزارتخانه و حوزه های علمیه در ساختمان مرکز مدیریت  حوزه در قم برگزار شد، گفت: در نگاه حوزه و مدیریت حوزه ها، حوزه علمیه خود را نهادی اجتماعی و پاسخ گو می داند. همان طور که حوزه مطالبه گر است، باید خود را اجتماعی بداند و فلسفه راه اندازی حوزه، خدمت گزاری به جامعه است.

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: خدمت رسانی جزء هویت حوزه است و در همه مراحل این مسئله مورد توجه بوده است.

وی افزود: در این پاسخ گویی، متناسب با مأموریت های محوله، باید اقدام کرد و حوزه، مهمترین نهاد اجتماعی را آموزش و پرورش می داند، چون پایه و قطب مسائل اجتماعی است و به همین دلیل  بایدبه تمام معنا درخدمت به این نهاد اجتماعی تلاش کند.

امام جمعه قم اظهار داشت: هر اقدامی باید سنجیده، همراه با تفکر و اندیشه علمی باشد و از همه مهمتر خود را مقید می دانیم در چارچوب منویات  رهبری و مراجع تقلید حرکت کنیم و خواسته ها را بر آورده کنیم، باید همه دستگاه ها نسبت به این مسئله اهمیت دهند.

آیت الله اعرافی افزود: در بحث تولید نظریه و فکر در حوزه های مختلف فقه در ارتباط با آموزش و پرورش کارهایی شده، ولی کم است و حتی  کم کاری هایی نیز شده، بنابراین  باید رشته  های فقهی و کلامی که ناظر به آموزش و پرورش است در دستور کار حوزه قرار گیرد و راه اندازی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در بحث سند تحول محورهای اصلی مورد توجه قرار گیرد درعین حال باید افراد صاحب نظر در تولید نظریه و فکر، تربیت کرد.

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: نکته بعدی گروه های مختلف مانند زیست شناسی در آموزش و پرورش است که در ارتباط با معارف اسلامی است و معتقدیم در این رابطه کار خاصی صورت نگرفته، در این راستا نیز  باید از سوی حوزه فکر و نظریه تولید شود.

وی افزود:  در حوزه طرح های خوبی مانند طرح آمایش، مهارتی و ده ها طرح راه اندازی شده، پیشنهاد این است طرح 5ساله مشترک برای ارتباط بیشتر با دو نهاد در مسائل مختلف متون و آموزش و آسیب ها و راهکارها ارائه شود.

40/313 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha