جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری کنفرانس کشمیر در سوئد و با حضور رئیس جمهور آزاد کشمیر

حوزه/ کنفرانس کشمیر در سوئد و به همت کشمیری ها و پاکستانی های مقیم سوئد و با حضور رئیس جمهور کشمیر آزاد برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ کنفرانس کشمیر در سوئد و به همت کشمیری ها و پاکستانیان مقیم سوئد و با حضور سردار مسعود خان رئیس جمهور کشمیر آزاد برگزار شد.

سخنران اصلی این برنامه مسعود خان رئیس جمهور کشمیر آزاد بود، وی در سخنان خود ضمن تاکید بر ورود جامعه بین الملل به مساله کشمیر گفت: بحران کشمیر مساله ای بین المللی است نه دوطرفه و بین دو کشور.

در این برنامه سرکان کوزی رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان سوئد، احمد حسین سفیر پاکستان در سوئد و پرویز اقبال لوسر رئیس فدراسیون دوستی پاکستان و اتحادیه اروپا نیز شرکت داشتند.

سردار مسعود خان بیان داشت که مسئله کشمیر موضوعی بین المللی است، اما هند می خواهد آن را مسئله ای داخلی یا دوطرفه بین هند و پاکستان جلوه دهد.

وی افزود این بحران باید بر اساس مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد حل شود، و سرنوشت مردم و این خطه طبق رای گیری و رفراندوم آزاد آنان تعیین گردد.

وی با بیان اینکه مساله کشمیر فقط معضلی برای امنیت جنوب آسیا نیست افزود؛ باتوجه به اینکه هر دو کشور قدرت هسته ای هستند درگیری ها تهدیدی بالقوه برای امنیت دنیا می باشد.

منطقه آزاد کشمیر به جنوبی ترین منطقه کشمیر اطلاق می شود که تحت کنترل پاکستان است، اما از نظر رسمی یک ایالت پاکستان یا بخشی از این کشور نیست، بلکه یک حکومت مختص به خود دارد و دولت پاکستان آن را کشوری مستقل می‌داند هرچند این منطقه تحت حمایت و حفاظت پاکستان است و از نظر اقتصادی و اداری با پاکستان مرتبط است.

بحران جدی در منطقه کشمیر تحت کنترل هند وجود دارد، مردم این خطه که اکثریت مسلمان هستند یا خواستار خودمختاری یا عده ای خواستار الحاق به پاکستان می باشند، اما متاسفانه با برخورد و سرکوب شدید نیروهای امنیتی هند مواجه هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha