جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر اینکه شناخت ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) نقش بسیار مهمی در متحول ساختن جامعه اسلامی دارد، گفت: ابعاد زندگی این بزرگ بانوی اسلام به آن اندازه وسیع و جامع است که می توان آن را الگویی کامل برای زنان مسلمان و حتی غیرمسلمان در دنیای کنونی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، صبح امروز در نشست استانی جمعیت بانوان فرهیخته و اندیشمند استان کردستان، اظهار داشت: با تعمق در کتب دینی به خوبی می توان به شخصیت علمی و والای حضرت فاطمه زهرا(س) که از بزرگ زنان تاریخ اسلام می باشد، دست یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر اینکه شناخت ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) نقش بسیار مهمی در متحول ساختن جامعه اسلامی دارد، گفت: ابعاد زندگی این بزرگ بانوی اسلام به آن اندازه وسیع و جامع است که می توان آن را الگویی کامل برای زنان مسلمان و حتی غیرمسلمان در دنیای کنونی دانست.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: امروز کسانی که در حوزه تبلیغ فعالیت می کنند باید بتوانند تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را معرفی کنند و به جامعه بشناسانند و تنها به بخش و برش کوچکی از زندگی این شخصیت والا اکتفا نکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) دارای ویژگی های بسیاری در زندگی خود همانند ایثار، انفاق و بخشش، معنویت، دانش و... بودند، لذا این ویژگی های ایشان باید برای بانوان جامعه به خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به این که حجاب تنها مختص به بانوان نیست، اظهار داشت: یکی از صفات بارز و چشمگیر حضرت فاطمه(س) حجاب ایشان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: با ورود دین اسلام به شبه جزیره عربستان سطح اجتماعی زنان به سرعت ارتقا یافت، لذا زنان قبل از اسلام در جامعه اعراب، در  پایین ترین رتبه اجتماعی قرار داشتند و از هر گونه عدالتی به دور بودند.

وی افزود: جمعیت زنان فرهیخته استان کردستان، جزو برترین های جامعه بانوان هستند، لذا باید با تحقیق و بررسی، نقاط ضعف و قوت جامعه نسوان را شناسایی و در رفع آن ما را یاری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha