پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نظری

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: شهدای مدافع حرم نشان دادند که آرمان‌گرایی اسلام ناب محمدی، مرز ندارد،چرا که این شهدا همه هستی خود را با الگو گرفتن از امام حسین(ع) در راه خدا فدا کردند، ولی اجازه ندادند حرم عقیله بنی هاشم(س) مورد بی حرمتی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری، صبح امروز در مراسم رونمایی کتاب شهید مدافع حرم که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: دفاع از اسلام و قرآن و آرمان‌های الهی حد و مرزی ندارد، به همین خاطر جوانان از کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق و لبنان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفتند و از حرم حضرت دفاع کردند.

وی با اشاره به این که شهادت یک کرامت و افتخار بزرگی است که نصیب بندگان خوب خداوند می‌شود، ادامه داد: پیامبر(ص) از مقامی در بهشت سخن می گویند که فقط می‌توان با شهادت به آن مرتبه و منزلت رسید و اینکه جوانان ما می‌توانند با درک اسلام و ایمان به خداوند این فیض الهی و مقام شهادت را کسب کنند، باعث افتخار است.

این فعال فرهنگی ادامه داد:  اکنون به برکت خون شهدا، مکتب والای تشییع و نظام جمهوری اسلامی در شرایط بی‌نظیری قرارگرفته  و بودن این‌ همه جوانان مدافع و متدین نشان از تأثیرگذاری مکتب اهل‌بیت(ع) در دل جوانان و شیعیان دارد که باعث ایجاد هویت اسلامی در اذهان و افکار و باورهای هر فرد مسلمان شده است.

وی اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا و از جان گذشتگی ایثارگران شاهد هستیم که اسلام به یک قدرت جهانی در منطقه تبدیل شده  و اگر امثال شهید رسول سیاهکال مرادی ها و شهید حججی ها به میدان نبرد نمی رفتند بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید در همدان و تهران و دیگر شهرهای ایران با داعش می جنگیدیم و در خیابان ها سنگر می بستیم.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد:  دشمنان ما باید بدانند تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایرانی هست، شکست معنا ندارد و این شهدا نشان دادند که به درک صحیحی از ولایت فقیه رسیده اند و رهبری را هیچ گاه تنها نمی گذارند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: شهدای مدافع حرم نشان دادند که آرمان‌گرایی اسلام ناب محمدی، مرز ندارد، چرا که این شهدا  همه هستی خود را با الگو گرفتن از امام حسین(ع) در راه خدا فدا کردند، ولی اجازه ندادند حرم عقیله بنی هاشم(س) مورد بی حرمتی قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha