جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۴۰ % گورستان های اسرائیلی بر روی املاک خصوصی فلسطینیان بنا شده

حوزه/براساس تحقیقاتی که اخیرا انجام گرفته، حداقل ۴۰% گورستان های متعلق به شهرک نشینان صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، بر روی زمین های خصوصی فلسطینیان که به بهانه های مختلف مصادره شده بنا گردیده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از imemc، یک تحقیق انجام شده، نشان داد که تقریبا 40% گورستان های صهیونیست ها بر روی زمین های خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی بنا شده اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در یک تحقیقات منتشر شده توسط "الرای"، اذعان کرد که بیش از 600 گور صهیونیست ها در 10 شهرک صهیونیستی بر روی زمین هایی قرار دارند که متعلق به مالکان خصوصی  فلسطینی در کرانه باختری بوده و مقامات اشغالگر اسرائیلی آن ها را به صورت غیرقانونی مصادره کرده اند.

براساس این مطالعه بیش از 33 گورستان اسرائیلی در شهرک های صهیونیست نشین وجود دارند که بعضی از آن ها کوچک و برخی دیگر گورستان های اصلی محسوب می شوند. در این مطالعه آمده که 1 هزار و 400 شهرک نشین یهودی در این گورستان ها دفن شده اند که زمین آن ها متعلق به مالکان فلسطینی بوده، دو گورستان اصلی در الخلیل و شهرک صهیونیستی کفار عتصیون قرار دارند که در سال 1948 بر روی زمین های فلسطینی ساخته شدند که اسرائیل مدعی است آن ها را از مالکانش خریداری کرده است.

قبرستان های ساخته شده بر روی زمین های خصوصی فلسطینیان در نزدیکی شهرک های یهودی نشین بیت ال، افرا، پزوگوت، ماله میشماش، آلون موره و کرایت آربا نیز همگی به اشکال مختلف به زور اشغال شده اند.

براساس این مطالعه، برخی از این گورها در زمین های مصادره شده، به بهانه های امنیتی ساخته شده اند و برخی از آنها صدها متر از محل سکونت شهرک نشین ها فاصله دارند و صهیونیست ها از پس دادن املاک فلسطینیان سرباز می زنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha