جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، پیشرفت های علمی، نیازهای جدیدی را برای جامعه به وجود می آورد که باید پاسخ داده شود، گفت:: حوزه های علمیه با تکیه بر منابع غنی دینی و فقهی می توانند در همه ادوار پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم تجلیل از طلاب مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول نکا با اشاره به نقش بانوان در جامعه اسلامی، گفت: امروز بانوان به عنوان قشری که نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده نقشی محوری در عرصه های فرهنگی، دینی و اجتماعی ایفا می کنند.

وی در ادامه سخنان خود حضور خواهران در حوزه برای تحصیل را از رویش های انقلاب اسلامی دانست و افزود: خوشبختانه شاهد یک تحول ارزشمندی در فضای مدارس علمیه خواهران هستیم.

امام جمعه نکا با بیان این که میزان استقبال خواهران برای تحصیل مراکز حوزوی هر سال بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: وقتی با استقبال خوبی مواجه هستیم باید این گونه مراکز را هر چه می توانیم در جامعه گسترش دهیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چنین مراکزی برای تحصیل بانوان در علوم دینی وجود نداشت، تصریح کرد: خوشبختانه با یک نیازسنجی و تصمیم منطقی مدارس علمیه خواهران در سطح استان ها راه اندازی شد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که شتاب رشد و تحول در مدارس علمیه خواهران بسیار زیاد است، بیان داشت: به همین دلیل بر همه مسؤولان و متولیان فرهنگی کشور تکلیف است که از چنین مراکز مهم و حساسی در جامعه حمایت و پشتیبانی کنند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که امروز بانوان در معرض هجمه های توطئه های فرهنگی گسترده دشمنان قراردارند، خاطرنشان کرد: باید با تربیت طلاب خواهر و زمینه سازی برای حضور آنها در اجتماع از بروز معضلات فرهنگی در جامعه بکاهیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هجمه های فرهنگی به سمت بانوان هر روز بیشتر می شود، بیان داشت: برای بی اثر کردن و کاستن این هجمه ها باید تلاش کنیم تا معارف دینی و الهی در سطوح مختلف جامعه نهادینه شده و گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که جامعه امروز نیازمند افرادی است که به سؤالات و شبهات آنها پاسخ مستدل و منطقی دهند، تصریح کرد: فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران به عنوان کارشناسان دینی می توانند بسیاری از نیازهای بانوان جامعه را برطرف کنند.

امام جمعه نکا با بیان این که پیشرفت های علمی، نیازهای جدیدی را برای جامعه به وجود می آورد که باید پاسخ داده شوند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه با تکیه بر منابع غنی دینی و فقهی می توانند در همه ادوار پاسخگوی این نیازهای جامعه باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ هیچ گاه از رشد علمی جامعه باز نمانده اند، افزود: امروز نیز حوزویان باید پا به پای پیشرفت های روز علمی کشور حرکت کنند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که معارف الهی در سایه تلاش های حوزویان هر روز گسترش یافته، خاطرنشان کرد: امروز نیز برای حفظ دین و ارزش های الهی در جامعه همه باید تعارف را کنار بگذارند و جهاد گونه به میدان بیایند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بانوان سهم بسیاری از تحولات فرهنگی و اجتماعی می برند و به همین دلیل نیازمند توجه بیشتری هستند، گفت: طلاب خواهر باید با نگاه علمی به مسائل جامعه بنگرند و برای حل آن اندیشه کنند.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب به عنوان مروجان و مبلغان دین در جامعه باید با ابزارهای روز به منظور پاسخ به نیاز مخاطب آشنا باشند، خاطرنشان کرد: امروز ذائقه مخاطب نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و بانوان طلبه باید با آشنایی کامل نسبت به امکانات روز و همچنین تقویت بنیه علمی خود براس پاسخگویی آماده باشند.

وی با بیان این که بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و  ضرورت پرداختن به نیازهای این قشر از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: این رسالت حوزویان است تا با اندوخته های علمی خود نیازهای جامعه را برطرف کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha