پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظایف حکومت دینی کمک به محرومان است، گفت: در آموزه های دینی و قرآنی نیز به دستگیری از محرومان و انسان های بی بضاعت بسیار تأکید شده و در سیره اهل بیت(ع) مورد به طور جدی مورد توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام اسماعیل قلی پور، در دیدار رییس و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان با اشاره به 14 اسفندماه، سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اهمیت این نهاد مقدس در نظام اسلامی به حدی است که حضرت امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دستور تشکیل امداد را صادر کرد و این نشان دهنده توجه ویژه امام راحل به محرومین و مستضعفین بود.

امام جمعه بابلسر با اشاره به  جایگاه و نقش مستضعفان در شکل گیری انقلاب اسلامی افزود: مستضعفان و پابرهنه ها در اندیشه امام(ره)، صاحبان اصلی انقلاب و کشور شناخته می شوند و بر همین اساس در بسیاری از سخنان خود همگان را به دستگیری از محرومان دعوت می کنند و اهتمام ویژه ایشان برای توجه به امور محرومین و محرومیت زدایی بر کسی پوشیده نیست.

وی بر لزوم محرومیت‌زدایی و حمایت اقشار نیازمند تاکید کرد و  خواستار توجه و اهتمام ویژه مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) برای  توانمند سازی و خودکفا شدن خانواده های  تحت پوشش این نهاد شد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که خودکفایی گام بزرگی برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود، بیان داشت: با توانمند سازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) می توان مسأله فقر را به صورت ریشه ای حل کرد.

وی با اشاره به این که دین اسلام بهتر از هر دینی به کمک به محرومان توصیه کرده است، خاطرنشان کرد: نامگذاری هفته ای به نام هفته احسان و نیکوکاری فرصت مغتنم و شایسته ای برای رسیدگی به حال نیازمندان و محرومان حقیقی جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران به در پیش بودن سال جدید اشاره کرد و با بیان این که اهمیت نیکوکاری و کمک به محرومان در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مردم باید تلاش کنند در این ایام سهمی از این حرکت ارزشمند را بر عهده بگیرند و آن کسانی که از توانایی مادی خوبی برخوردارند به یاری همنوعان خود بشتابند.

وی با اشاره به این که کمک به محرومان و دستگیری از انسان های بی بضاعت اجر و ثواب دنیوی و اخروی بالایی دارد، تصریح کرد: اکرام ايتام يکي از دستورات دين مبين اسلام است به همین دلیل همه ما بر اساس وظيفه شرعي خود  به این امر خیرخواهانه دینی توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که تأسیس کمیته امداد یکی از اقدامات ماندگار امام خمینی(ره) در رسیدگی به محرومان و مستضعفان جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از خانواده های محروم در سایه حمایت هایی این سازمان توانستند به خودکفایی برسند.

امام جمعه بابلسر، حفظ کرامت انسانی و عزت نفس خانواده ها را امری مهم و حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: این نهاد انقلابی که نام مبارک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را بر خود دارد باید رفتار کریمانه ای با محرومان و مستضعفان جامعه داشته باشند.

وی با بیان این که حمایت و دستگیری از محرومان و انسان های بی بضاعت یکی از مهم ترین و محوری ترین شعارهای انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره پیروی از سیره اهل بیت(ع) و رسیدگی به امور محرومان جامعه را همواره مورد تأکید قرار داده و می دهند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظایف حکومت دینی کمک به محرومان است، افزود: در آموزه های دینی و قرآنی نیز به دستگیری از محرومان و انسان های بی بضاعت بسیار تأکید شده و در سیره اهل بیت(ع) مورد به طور جدی مورد توجه بوده است.

وی با بیان این که امروز مسؤولان باید همه توان خود را در جهت زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی به کار گیرند، بیان داشت: در یک کشوری با این میزان ثروت و منابع خدادادی نباید شاهد وجود فقر در جامعه باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه مسؤولان در اجرای مناسب عدالت خوب عمل نکردند و امروز ضعف های بسیاری در این خصوص وجود دارد، خاطرنشان کرد: پس از تذکر مقام معظم رهبری در این خصوص، حجت بر مسؤولان تمام شده و دیگر عذری پذیرفته نیست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha