چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد قائم مقامی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که فقها باید برای نسل جدید معرفی شوند، گفت: در دنیای رسانه باید ذکر علما، فقها و بزرگان شنیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد قائم مقامی، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم اختتامیه کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی که عصر امروز در دانشگاه امام صادق(ع) تهران برگزار شد، با تأکید بر این که فقها باید به نسل جدید معرفی شوند، اظهار داشت: در دنیای رسانه باید ذکر علما، فقها و بزرگان شنیده شود. چرا که جهان به فقاهت نیاز دارد.

وی افزود: پیام فقاهت این است که دین را می توان درست و صحیح شناخت. در حالی که امروزه عده ای می گویند دین را نمی توان آن گونه که خدا می خواهد شناخت، ولی ما معتقدیم با فقاهت می تواند دین را به صورت کامل و صحیح شناخت. البته مشروط بر این که آن چه فهمیدیم را اجرا کنیم. اگر اجرا شود باب فهم بعدی باز می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اگر شیخ العراقین در زمان انقلاب اسلامی بود، بی درنگ امام راحل را می پذیرفت و به امام(ره) می پیوست، عنوان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق راه چنین علمایی را برای ما قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha