پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام آزادی

حوزه/ حجت الاسلام آزادی از جمله نیازمندی‌های تبلیغات دینی استفاده از زبان هنر است، گفت: امروز در کشور طلابی هستند که ضمن پایبندی به دروس طلبگی از ذوق هنری بهره می‌گیرند و منشأ آثار بسیاری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام آزادی دوشنبه شب در سلسله نشست‌های تخصصی انجمن هنرهای تجسمی طلاب که با موضوع نقش‌آفرینی هنرمندان حوزوی در عرصه هنرهای انقلاب در نگارستان اشراق قم برگزار شد با بیان اینکه در طول تاریخ حوزه‌های علمیه علما محل ذوق هنری در رشته‌های مختلف مانند خوش‌نویسی بودند، گفت: پس از انقلاب با رفت و آمد هنرمندان درجه‌یک به قم زمینه هنرهای تجسمی در این شهرستان فراهم شد.

وی از جمله نیازمندی تبلیغات دینی استفاده از زبان هنر است، بیان کرد: امروز در کشور طلابی هستند که ضمن پایبندی به دروس طلبگی از ذوق هنری بهره می‌گیرند و منشأ آثار بسیاری هستند.

مدیر انجمن هنرهای تجسمی طلاب با بیان اینکه اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی هنرهای تجسمی امروز برگزار می‌شود، گفت: امید داریم که هر ماه یک نشست با حضور طلاب هنرمند و سایر هنرمندانی که علقه دینی دارند حضور داشته باشند و در عرصه هنر دینی و انقلاب گام برداریم.

وی تصریح کرد: بی شک همگرایی و همنوایی هنرمندان حوزوی شرط لازم برای پیشرفت و توسعه هنری و تجربی آنها است و ماهیت و پویایی انجمن هنرهای تجسمی طلاب وابسته به ارتباط مستمر و مستقیم هنرمندان حوزوی است.

حجت الاسلام آزادی گفت: آرزو داریم که مسئولانی که با امر هنر تجسمی مرتبط هستند در این دوره‌ها شرکت و با طلاب عزیز گفتگو کنند.

وی افزود: نهادهای مختلف مانند مراکزی که در بحث زیباسازی شهرها فعالیت می‌کنند می‌توانند از ظرفیت طلاب هنرمند برای طراحی بیلبوردها و غیره استفاده کنند.

مدیر انجمن هنرهای تجسمی طلاب گسترش و ارتقای نقش آفرینی طلاب هنرمند در عرصه هنرهای تجسمی را هدف کلی برگزاری این نشست‌ها عنوان کرد و گفت: پویایی انجمن هنرهای تجسمی، مشارکت مستقیم طلاب هنرمند در فعالیت‌های انجمن، هم‌افزایی توانمندی‌های طلاب هنرمند و بهره‌مندی از دانش و تجربه اساتید و پیشکسوتان ازجمله اهداف جزئی برگزاری این نشست‌ها است.

وی گفت: بنا داریم در اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام گام بلندتری برداریم و در انجام رسالتمان از ظرفیت طلاب عزیز سراسر کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/313/0

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha