جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آمار سوختگی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

اجتماعی

 

آسیب های ایران،آمارها را تکان داد

علی افراشته در سومین جشنواره تقدیر از آثار راه یافته به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با رویکرد پیشگیری اظهار کرد: سینمای اجتماعی در کشور ما ناشناخته مانده و آنطور که باید جایگاه خود را پیدا نکرده است.وی افزود: بحث آسیب های اجتماعی دامنه‌ای وسیع و گسترده دارد و باید در این زمینه توجه جدی و همه جانبه داشته باشند. وضعیت آسیب‌های اجتماعی کشور به مرز بحرانی رسیده و تا حدودی امنیت اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد. معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون دو میلیون و 800 هزار معتاد به موادمخدر، 5 میلیون معتاد به مصرف مشروبات الکلی، 200 هزار سقط جنین، 35 هزار مبتلا به ایدز، سه میلیون زن بی‌سرپرست، 700 هزار زن رها شده، چهار هزار و 500 خودکشی و سه هزار مورد فرار از خانه وجود دارد.

 

دنیا،8 گام از ایران عقب ماند

معاون اجتماعی وزارت بهداشت،بیان داشت: آمار سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط دنیا است و این آمار نشان می‌دهد که باید رفتار‌های ما و مسئولین ایمنی بخش باشد.معاون وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که در حدود ۳۵۰ هزار بیمار سرطانی داریم، افزود: قریب به ۱۰۰ هزار نفر هر سال به تعداد این بیماران اضافه می‌شود.ایازی با طرح این سئوال که چرا آمار بیماران مبتلا به سرطان در کشور رو به افزایش است، گفت: نکته مهم این است که ما دقت نداریم و رفتار‌های پرخطر بروز می‌دهد و نتیجه اش بیماری‌هایی است که اتفاق می‌افتد.وی اظهارداشت: در گذشته سالیانه ۲۸ هزار مرگ و میر در حوادث ترافیکی داشتیم که طی سال‌های اخیر این وضعیت کنترل شده و به ۱۶ هزار و ۵۰۰ فوتی کاهش پیدا کرده است.ایازی در عین حال به آمار بالای مصدومین حوادث ترافیکی اشاره کرد و افزود: در سال ۳۳۳ هزار نفر در حوادث ترافیکی مصدوم می‌شوند که نیاز به بستری در بیمارستان‌ها دارند. یعنی حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی کشور در طول سال فقط به مصدومین ترافیکی اختصاص می‌یابد. لذا، همه ما باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا این اقدام پیشگیرانه شکل بگیرد و افراد بیمار نشوند.

 

پایتخت،از مرز بحران آبی،عبور کرد

سید آرش حسینی میلانی،اظهار داشت:یکی از چالش های تهران، مسئله کم‌آبی است که دیگر محدود و مختص به فصول کم بارش سال نیست. کاهش بارش‌های تهران به میزان ۳۱ درصد در مقایسه با میانگین درازمدت، به تنهایی نشاندهنده یک وضعیت هشداردهنده برای شهر تهران است. بحران کم‌آبی بحرانی است که برای حل آن نه فقط همراهی شهروندان که مهمتر از آن مسئولیت‌پذیری تمامی مسئولان را طلب می‌کند. حراست از فضای سبز شهری بدون توجه به وظیفه ما در حراست از منابع محدود آبی پایتخت امکانپذیر نیست. از سوی دیگر، ضروری است شهرداری تهران و به صورت خاص، سازمان پارک‌ها و فضای سبز تدابیر عملیاتی برای کسب آمادگی لازم را برای شرایط کم‌آبی سال آینده در دستورکار قرار دهد. در این مسیر باید ابتکار عمل به خرج داد و با بهره‌گیری از دانش بومی گیاه‌شناسان و سایر متخصصین، الگوی کشت مناسب را برای شرایط دشوار پیش‌رو تدارک دید. دیرزمانی است مافیای باغ‌خواری و سوداگران زمین به جان سرسبزی شهر افتاده‌اند. درختان تهران که مایه تازگی هوای شهر بودند، به بهای گزاف «طرح برج باغ‌ها» از ریشه برکنده شدند. آنچه باقی مانده، نمایی از شهری است که دوستدار درخت و سبزی و طبیعت نیست. در این راستا امید است شورای شهر تهران میراثی ماندگاری با لغو طرح برج باغ‌ها از خود بجای بگذارد و مانع از تخریب معدود باغ‌های باقی مانده شود.

 

تجارت پرسود زباله گردها،صدای پسماندی ها را درآورد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه هر کیلوگرم زباله حداقل ۵۰۰ تومان به فروش می رسد، گفت: ۱۳۰۰تن زباله ارزشمند قبل از رسیدن به چرخه جمع‌آوری، توسط زباله‌گردها جمع می‌شود. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بابیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۳ درصد از زباله‌های تولیدی، از مبدأتفکیک می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تنها ۳ درصد از این مقدار به‌صورت واقعی مجاز توسط شهرداری صورت می‌گیرد و ۱۰ درصد مابقی به شکلی غیرمجاز به‌ویژه توسط زباله گردها انجام می‌شود.رضا عبدلی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل سازمان مدیریت پسماند، به‌کارگیری زباله گردها توسط پیمانکاران غیرقانونی است، اظهار کرد: دستورالعملی برای طرح تفکیک پسماند ابلاغ کرده‌ایم که طبق آن کارفرما، شهرداری مناطق و مجری آن، نواحی هستند. طبق این دستورالعمل به‌کارگیری زباله گردها، کتفی‌ها و کولی‌ها توسط پیمانکاران، جریمه دارد. بر این اساس علاوه بر رعایت صغر سنی و کبر سنی، حضور حتی یک مورد زباله گرد مشمول جریمه می‌شود. و شهرداران نواحی باید با متخلفان برخورد کنند.

 

مهرنامه،مجرم شناخته شد

دبیر هیات منصفه مطبوعات استان تهران گفت: اعضای هیات منصفه مطبوعات، مدیرمسئول ماهنامه «مهرنامه» را در دو عنوان اتهامی با اکثریت آرا مجرم شناختند. وی با بیان اینکه اتهامات مدیرمسئول سه رسانه در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت، ادامه داد: یکی از این رسانه ها، هفته نامه «یالثارات» با اتهام نشر مطالب خلاف واقع بود که در ابتدای جلسه رئیس دادگاه ، رضایت شاکی را اعلام کرد و پرونده مختومه شد.کسائیان تصریح کرد: به پرونده یک نشریه محلی به نام « پیک سبز» که در شهرستان چالوس منتشر می شود با اتهام انتشار مطالب خلاف واقع هم رسیدگی شد که اعضای هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آرا متهم را مجرم نشناختند.

 

حافظه ی دنا به تهران رسید

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا، گفت: جعبه سیاه هواپیمای ای تی آر 72 که 2 روز پیش در ارتفاعات دنا پیدا شد، روز گذشته مهروموم شده و با نظارت و همراهی رابط دستگاه قضایی و بدون هیچ مشکلی به تهران ارسال شد. وی تصریح کرد: با توجه به دستور مقام عالی قوه قضائیه و نیابت قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری امور قضایی و حقوقی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به ویژه ساماندهی وضعیت جانباختگان، دادستانی شهرستان دنا از همان روز نخست حادثه و با هماهنگی دادگستری استان به این موضوع ورود پیدا کرد. وی با تکذیب درگیری بر سر موضوع تحویل جعبه سیاه هواپیما، افزود: فقط اختلاف نظر بین برخی مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان و مسئولان استانی در فرایند تحویل به وجود آمد که در نهایت با هماهنگی کامل موضوع حل شد.

 

کاتالان ها،موج اسلامی اسپانیایی ها را تغییر داد

اسپانیا شاهد افزایش اسلام هراسی می باشد. به گفته یک سازمان مدنی اجتماعی در اسپانیا بیش از 500 حمله اسلام هراسی در این کشور در سال گذشته گزارش شده اند که بیشتر آن ها علیه زنان و کودکان بوده اند.جزئیات این حوادث در گزارشی با عنوان «اسلام هراسی در اسپانیا در سال 2017» روز جمعه توسط سکوی شهروندی مبارزه با اسلام هراسی منتشر گردید. براساس این گزارش، پیش داوری ها علیه اسلام و مسلمانان در نقطه نظرات و گفته های سیاستمداران در اسپانیا مشاهده می شده اند. به علاوه اسلام هراسی در خیابان ها، رسانه های جمعی و کمپین های اینترنتی از طریق گروه های راست افراطی به چشم می خورده اند.براساس گزارش منتشر شده از 546 حادثه اسلام هراسی، 386 مورد در شبکه های اجتماعی و توسط کاربران اینترنتی بوده اند در حالی که 48% آن ها حملات کلامی علیه اسلام و مسلمانان بوده اند.21% حملات علیه زنان و 8% آنان مردان را هدف قرار داده اند. 4% حملات علیه کودکان، و 7% آنان مساجد را مورد هدف قرار داده اند. به علاوه  حملاتی علیه اجتماعات اسلامی، تجار و نهادهای اسلامی نیز به چشم می خوردند.گفتنی است از تمامی حوادث اسلام هراسی مستند شده در این گزارش مرتبط به سال 2017، 51% حملات مربوط به شمال شرقی کاتالونیا، یک منطقه دارای استقلال در اسپانیا بوده است. اندلس با 22 % و والنسیا با 20% مناطق دوم و سوم مرتبط به حملات به اسلام هراسی بوده اند.

 

لاک دار ها،سر از تره بار درآوردند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط تعداد ۲۳۰۰ لاکپشت برکه ای و مار آبی طی گشت و پایش ماموران یگان حفاظت در بازار مرکزی میوه و تره بار تهران خبر داد.نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: طی گشت و پایش امروز ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با همکاری ماموران کلانتری و بازرسان اصناف تهران، از یک خودوری ۲۰۶ پارک شده در بازار میوه و تره بار مرکزی تهران تعداد ۱۵۰۰ عدد لاکپشت برکه ای و ۸۰۰ مار آبی کشف و ضبط شد. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: خرید و فروش جانوران وحشی ممنوع  بوده و شهروندان درصورت مشاهده، موضوع را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ ، یا شماره های تماس ۷۷۳۵۹۵۶۴ و ۷۷۳۵۵۷۸۱ و ۲ اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

 

 

خارجی ها،قلم داخلی را هم فلج کردند

با وجود آنکه مسئولان برای تسهیل تولید نوشت‌افزار اسلامی ایرانی در چند سال اخیر وعده‌هایی داده‌اند، اما گفته می‌شود که هنوز ۷۰ درصد بازار این حوزه در دست واردات از کشورهای مختلف از جمله چین و هند است.با وجود آنکه هر سال مسئولان مختلف در نهادها و دستگاه‌های متعدد بر حمایت از نوشت افزار اسلامی ایرانی و استمرار این حرکت تاکید دارند، اما تولیدکنندگان این حوزه هنوز با مشکلاتی مواجه هستند. بنا بر آمار منتشر شده، در حال حاضر 70 درصد بازار نوشت‌افزار را کالاهای وارداتی تشکیل می‌دهند.سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی گفته است: صنعت نوشت‌افزار سالانه چهار هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد؛ سالیانه بیش از 150 میلیون جلد دفتر در ایران به فروش می‌رسد که بخش قابل توجهی از این میزان به کالاهای وارداتی اختصاص دارد.

 

خبر بد جاده ای،عید را به کام ایرانی ها تلخ کرد

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: علاوه بر آمار چندین برابری مصدومان، تنها در مدت ده ماهه سال‌جاری، نزدیک به 14 هزار ایرانی در پی تصادفات رانندگی جان باخته‌اند. اتفاقی که از سال 84 تا کنون به عنوان یک معضل بزرگ مطرح و تمامی تلاش‌ها برای کاهش آن به کار گرفته شد تا آمار کشته‌های جاده‌ای نه اینکه کنترل صد در صدی شود، بلکه اعلام اعداد تلفات در کنار نام کشور صاحب تمدنی چون ایران بتواند بگنجد و لااقل نام بلند آوازه این کشور اسلامی و باستانی در شمار چند کشور انگشت‌نمای جهان، در تعداد بالای کشته‌های ناشی از تصادفات خونبار قرار نگیرد. اینکه در ده ماهه امسال بیش از 10 هزار نیروی انسانی در جاده‌های کشور در شکل و شمایل دلخراشی نیست شده‌اند کار آسانی نیست. نه در بیرون شهر که بالتبع سرعت مجاز خودروها به مراتب بیشتر و راه‌ها و پیچ‌های خطرناک‌تری برای وقوع یک حادثه وجود دارد، بلکه در همین خیابان‌ها و بزرگراه‌های پایتخت مرگ 1043 تهرانی در پی تصادفات رانندگی ثبت شده‌ است. شهری که جالب است با دوربین‌های متعدد و دقیق نیروی انتظامی، در فاصله‌های کمی نسبت به هم تحت کنترل دقیق و نظارت 24 ساعته ماموران نیز قرار دارد.

 

سپاه،ریشه مواد را خشکاند

رزمندگان قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در پی تماس‌های تلفنی شهروندان با ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و اشراف اطلاعاتی مناسب سربازان گمنام این سازمان، مبنی بر تردد خودرو و برخی افراد مشکوک در مناطق مرکزی شهر زاهدان، رصد و پیگیری این موضوع در دستور کار جدی قرار دادند.رزمندگان قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پس از تحقیق و بررسی و تایید اخبار مردمی، در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی موفق شدند بیش از ۱۳ تن بذرِخشخاش که در یکی از انبار‌های شهرستان زاهدان دپو شده بود را کشف و ضبط کنند.محموله کشف شده از لحاظ میزان و حجم در سطح کشور بی‌سابقه و جزو بزرگترین محموله‌های کشف شده در کشور است که در پی این عملیات موفقیت آمیز، تعدادی از قاچاقچیان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 

ناجا،آتش را نیامده،خاموش کرد

سردار سعید منتظر المهدی با اعلام این خبر اظهار کرد که در 28 روز ابتدای بهمن بیش از 10 میلیون و 868 هزار عدد ماده محترقه کم خطر و بیش از 7 میلیون و 476 هزار عدد ماده محترقه پر خطر کشف و ضبط شده است، گفت: در این باره 121 نفر دستگیر شده اند که بیشترین حجم مربوط به پایتخت با رقمی بیش از 6 میلیون و 800 هزار عدد بوده که در بازرسی‌های انجام شده از مخفیگاه متهمان و همچنین انباری‌هایی که اقدام به ساخت این مواد می‌کردند،کشف شد.به گفته منتظرالمهدی، آمار کشفیات مواد محترقه در 10 ماه سال جاری نیز رقمی بالغ بر بیش از 5 میلیون و 100 هزار عدد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کشفیات این مواد رشد 12 درصدی، داشته است.سخنگوی پلیس خاطرنشان کرد: سه هزار و 155 کیلو انواع مواد محترقه دست ساز، نیز کشف شده که این رقم، نشانگر رشد 184 درصدی کشف، نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

 

وزیر به اشتباه فجیع بهداشت،اعتراف کرد

ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با ارائه واکسن روتاویروس و پنوموکوک اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس و اذن مقام معظم رهبری صد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت و برای این دو واکسن به تصویب نهایی رسید.وی با اشاره به اینکه روتاویروس عامل 48 درصد اسهال‌ها در دوران نوزادی است، گفت: پنوموکوک نیز عامل عفونت‌های ریوی بوده و مشکلات زیادی ایجاد می‌کند بنابراین این دو واکسن به مجموعه واکسن‌ها اضافه شد و انستیتوپاستور مراحل عرضه آن را انجام می‌دهد. حریرچی با اشاره به اینکه 1700 تا 2000 پزشک ایرانی در اتریش فعالیت می‌کنند، گفت: این آمار در آلمان بیشتر بوده و تعداد قابل توجهی پزشک نیز در آمریکا و کانادا مشغول فعالیتند که البته بخشی از آنها در ایران آموزش دیده و بخشی در همان کشورها آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

 

انفجار کپسولی،پردیس را لرزاند

سرپرست شهرداری پردیس از آتش‌سوزی و انفجار انبار کپسول‌های گاز مایع در محل ورودی خرمدشت خبر داد.وی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس از ایستگاه‌های اصلی و فرعی شهر پردیس و ایستگاه آتش‌نشانی خرمدشت بلافاصله اقدام به اطفای حریق کردند. سرپرست شهرداری پردیس ادامه داد: تعداد 500 کپسول گاز مایع بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی بر روی هم انبار شده بودند و با نشت گاز از یکی از کپسول‌ها آتش به دیگر کپسول‌ها نیز سرایت و باعث انفجارهای پی‌درپی شد.

 

دیه،راه مهریه را سد کرد

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزایش زندانیان مهریه به دو هزار زندانی را نیازمند یک آسیب‌شناسی جدی مطرح کرد و گفت: موضوعات قضایی مربوط به مهریه‌های پرداخت نشدنی یک معضل ملی است. مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: شاید باور کردنی نباشد اما جمعی کوچک نه بابت ضمانت خوشبختی خودشان، نه برای داشتن افساری احتمالی جهت روزهای مبادا، نه برای تمسک به حربه‌ای جهت مقابله با حق طلاق آقایان، بلکه صرفا جهت فراهم شدن مقدمات ارسال پستی در اینستاگرام نسبت به تعیین مهریه‌های خاص اقدام کرده و طبق برخی پرونده‌های مفتوح در این ستاد مردمی عرض می‌کنم که به اصرار در تعیین این میزان یا این دست از صداق‌های معلوم‌الوصف و بعضا مضحک می‌کنند.مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آمار ۳۰۳ نفری محکومان غیرعمد استان کرمان اظهار کرد: اگر چه امروز استان فارس با ۳۱۳ زندانی مهریه بیشتری بدهکار مالی را در این حوزه دارد اما نسبت به جمعیت کیفری این استان قابل تامل است که دو سوم زندانیان غیرعمد حال حاضر کرمان را محکومان به پرداخت مهریه شامل می‌شوند.

 

لباس شخصی ها در کمین ترافیک و جیب برها رفتند

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: این روزها شاهد ترافیک سنگین در تهران هستیم و تقریبا 30 درصد ترافیک در ساعات بعد از ظهر افزایش پیدا کرده است و تلاش ما برای کاهش ترافیک در شهر تهران از ساعت 10 شب هم گذشته است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: 3هزار نیرو هم طی 6ماه گذشته به مجموعه پلیس راهور اضافه شده است.وی گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی از ساعت 2 بعد از ظهر با آمادگی 70 درصدی در معابر حضور دارند و ماموران آگاهی تهران بزرگ هم با لباس شخصی در واحدهای تجاری مراقب هستند تا سرقتی انجام نشود.

 

ناجا،شایعه سربازی را رد کرد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: کسر خدمت 6 ماهه برای فعالان سازمان های مردم نهاد صحت ندارد. وی افزود: هیچ توافقی در این زمینه صورت نگرفته و آنچه میان ستاد کل و وزارت ورزش و جوانان به صورت تعهدات آمده است، مربوط به امریه 6 ماهه برای جوانان تحصیلکرده است.سردار کمالی یادآور شد: بر اساس توافقات صورت گرفته، مقرر شد تا به صورت آزمایشی تعداد محدودی از جوانان تحصیلکرده 6 ماه از خدمت وظیفه خود را به صورت امریه در وزارت ورزش و جوانان بگذرانند.وی ادامه داد: این به معنای معافیت نیست. این طرح نیز در صورت موفقیت در اجرا، ادامه پیدا می کند.پیش از این در برخی خبرها امده بود: با توافق وزارت ورزش و جوانان و ستادکل نیروهای مسلح، جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌توانند تا ۶ ماه کسری خدمت دریافت کنند که این میزان کسری در شرایط خاص قابل افزایش هم وجود دارد.

 

پایتخت،پرونده شهرداری را بایگانی کرد

با سخنان دیروز جعفری دولت آبادی، دادستان تهران می‌توان پرونده سیاسی واگذاری املاک شهرداری تهران را پایان یافته تلقی کرد.بنابر آنچه وی گفته است: از ۱۸۲ مورد ۱۷۰ قرار منع تعقیب صادر شد. جالب‌تر اینکه دادستان تهران گفته در ۱۳۰ مورد هم با توجه به این‌که بهای واگذاری ملک با قیمت هیأت کارشناسی تفاوت کمی داشت، ثمن معامله متعارف ارزیابی و قصد مجرمانه احراز نگردید. هشت ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ یعنی از شهریور ۱۳۹۵ پرونده موسوم به املاک شهرداری با هدف اثرگذاری بر روند خدمت محمدباقر قالیباف مطرح شد. بعد‌ها گفته شد که خبرنگاری به نام یاشار سلطانی که سردبیر سایت معماری نیوز بوده است توسط احمدحکیمی پور عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران به این اسناد دست پیدا کرده است.ماجرا هم از اساس چیزی نبود جز نامه سازمان بازرسی کل کشور به رئیس دفتر شهردار وقت تهران و درخواست توضیح درباره املاک. در آن نامه نه اتهامی وارد شده بود و نه رایی صادر شده بود بلکه صرفا درخواست شده بود تا درباره صحت و سقم مندرجات در این نامه اسناد و مدارک و توضیحاتی ارائه شود.

 

مبلمان شهری در برابر طوفان شهری،رنگ باخت

تندباد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اردبیل را درنوردید و ضمن خسارت به مبلمان شهری، زندگی روزمره شهروندان این استان را با اختلال مواجه ساخت.مطابق هشدار‌های مدیریت بحران استان سرعت وزش باد منجر به تشدید گرد و خاک و خسارت بر مبلمان شهری شده است.سقوط بنر و پلاکارد‌های تبلیغاتی، شکستن شاخه‌های درختان و شکستگی مبلمان شهری به همراه دکل رادیو و تلویزیون شهر کلور واقع در شهرستان خلخال بخشی از خسارت‌های تندباد تنها در یک روز بوده است.مدیر کل هواشناسی استان سرعت وزش باد را از ۳۶ تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود: در مرکز استان سرعت وزش باد حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت محاسبه شده است.

 

گل،حشیش را قورت داد

کارشناس ارشد مطالعات اعتیاد گفت: گل ۷ برابر از حشیش خطرناکتر است.سرهنگ اردلانی رییس پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: گل که گیاه تراریخته شاهدانه است ۷برابر بیشتر از حشیش دارای ماده توهم زا تتراهیدرو کانابینول بوده و می تواند آنقدر خطرناک باشد که با یکبار مصرف برای همیشه باعث اعتیاد گردد و به طور مستقیم بر سلولهای مغزی تاثیر می گذارد.این کارشناس ارشد مطالعات اعتیاد بهترین مراقبان را خانواده ها خواند و گفت: خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha