پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته منابع طبیعی

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست، گفت: کاشت درخت و توجه به طبیعت نباید به یک هفته یا یک روز مشخص خلاصه شود، بلکه باید همه ما به نوعی حافظان محیط زیست در تمام ایام سال باشیم تا سرزمینی آباد و خرم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، صبح امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، در جمع کارکنان منابع طبیعی استان کردستان اظهار داشت: دین اسلام توجه بسیار ویژه ای به طبیعت داشته و دارد و همواره در احادیث و آیات قرآنی بر حفاظت از طبیعت تاکید فراوان شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: رسول اکرم (ص) می فرمایند: «لا تُحرِقُوا النَّخلَ و لا تُغرِقوهُ بِالماءِ و لا تَقطَعُوا شَجَرَةً مُثمِرَةً و لا تُحرِقُوا زَرعاً لأِنَّكُم لا تَدرونَ لَعَلَّكُم تَحتاجُونَ إلَیهِ.»  نخل را نسوزانید و آن را در آب غرق نكنید. درخت بارور را قطع نكنید و زراعت را به آتش نكشید؛ زیرا شما نمی‏دانید، شاید در آینده به آن نیازمند شوید.

وی افزود: این فرمایش رسول خدا(ص) دال بر اهمیت طبیعت در زندگی انسانها دارد و این مهم را امروزه علم هم ثابت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه خاطرنشان کرد: شما کارکنان منابع طبیعی و هر آن کس که در حفاظت از طبیعت و درختان و... نقش دارد، در اصل در حال جهاد در راه خداست، لذا کار شما نوعی عبادت محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: با این وجود متاسفانه برخی از مردم هنوز به اهمیت استراتژیک طبیعت و درختان پی نبرده اند و در ایامی از سال همانند سیزدهم فروردین ماه به جان طبیعت می افتند و خسارت زیادی بر جای می گذارند که این شیوه باید اصلاح شود و باید آنها را نسبت به حفاظت از طبیعت و موجودات آن آگاه کنیم.

وی در پایان گفت: کاشت درخت و توجه به طبیعت نباید به یک هفته یا یک روز مشخص خلاصه شود، بلکه باید همه ما به نوعی حافظان محیط زیست در تمام ایام سال باشیم تا  سرزمینی آباد و خرم داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha