شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از ثبت نام اینترنتی مراسم اعتکاف از ۱۹ تا ۲۸ اسفند سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب‌ الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز در نشست خبری با خبرنگاران ابراز داشت:رویداد عظیم معنوی فرهنگی اعتکاف امسال از یازدهم تا سیزدهم فروردین ماه با شعار «اعتکاف احیای معنویت در بهار طبیعت» برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به همزمانی این مراسم معنوی با عید نوروز، پیش بینی برای میزان حضور معتکفین قابل تخمین نیست، ممکن است تعطیلات عید نوروز باعث رشد افراد معتکف و یا چه بسا همزمانی با دور دوم مسافرت ‌های نوروزی سبب کاهش تعداد معتکفین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از ثبت نام اینترنتی برای شرکت در امراسم اعتکاف خبر داد و اظهار داشت: سامانه‌ای برای تسهیل امور ثبت ‌نام اعتکاف طراحی شده که اجرای این سامانه سبب رشد ۲۵ درصدی معتکفین در سال گذشته شد به طوری که تعداد معتکفین در سال ۹۵ از ۱۵ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر افزایش یافت.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ مسجد در کل استان و ۴۸مسجد در تبریز و حوزه از معتکفین پذیرایی می کنند.

وی افزود: ۴۸ مسجد مانند سال گذشته در تبریز و حوزه سردرود و خسروشاه و ۱۵۰ مسجد در کل استان آماده میزبانی از معتکفین می‌باشد که در این خصوص هم در ستاد استانی و هم شهرستانی هماهنگی انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: پیش از تعطیلات نوروز ثبت نام در دانشگاه‌ها با هماهنگی دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها انجام می شود، همچنین ثبت ‌نام اینترنتی همانند سال گذشته از ۱۹ تا ۲۸ اسفند  در سامانه www.etekaf-tabriz.ir صورت خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه درباره ممنوعیت به همراه داشتن تلفن همراه و دوربین عکاسی در این مراسم، گفت: به دلیل مباحث امنیتی و همچنین موضوع خلوت ‌گزینی در اعتکاف ممنوعیت به همراه داشتن موبایل و گوشی ‌های دوربین ‌دار و دوربین عکاسی مانند سال ‌های گذشته وجود دارد در خصوص نذورات مردمی نیز در بحث غذا پذیرش غذا به دلیل برخی مسائل وجود ندارد و نذورات به صورت نقدی به مسئولین اعتکاف مساجد و یا در سامانه ندارند قابل پرداخت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha