سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسجد

حوزه/ امام جمعه پیرانشهر گفت: رسالت حوزه های علمیه تنها به تدریس و تربیت طلاب دینی منتهی نمی شود، بلکه در دنیای امروز حوزه دارای دایره بزرگی از ماموریت ها است.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان نقش بی بدیل حوزه های علمیه در رونق بخشی به مساجد، اظهار داشت: رسالت حوزه های علمیه تنها به تدریس و تربیت طلاب دینی منتهی نمی شود، بلکه حوزه دارای دایره بزرگی از ماموریت ها است که می تواند جوانان و نوجوانان بسیاری را در جذب به منابر و مساجد تشویق کند.

وی افزود: بهره گیری از طلاب و روحانیون خوش ذوق و قریحه می تواند در مجذوب ساختن قشر جوان به مسایل دینی و غنی سازی اوقات جوانان در راستای واکسینه کردن آنان در مقابل تهدیدات جنگ نرم دشمن که باورهای دینی را هدف قرار می دهند، موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ترغیب بیشتر مردم برای حضور در مساجد و نیز برگزاری مراسمات مختلف مادی و معنوی با جلب حضور بیشتر مسلمانان در مساجد از جمله وظایفی است که حوزویان در قبال دعوت مردم به مساجد برعهده دارند.

امام جمعه پیرانشهر در پایان گفت: رابطه حوزه های علمیه با مساجد باید یک رابطه تنگاتنگ باشد تا با تبلیغ صحیح و فعالیت طلاب، شور و شوق حضور مردم در مساجد بیش از  پیش برقرار باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha