سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم‌نژاد با بیان اینکه رعایت نکردن حجاب توسط زنان موجب سوء استفاده مردان از آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که مردان با زنان بی‌حجاب ارتباط داشته باشند بنیان خانواده‌ها سست و میزان طلاق افزایش می‌یابد چراکه حجاب یک موضوع فردی نبوده و با تمام مردم جامعه در ارتباط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم‌نژاد امروز، در مراسم سخنرانی قبل از نماز مغرب و عشاء که با عنوان زمزم معرفت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب در قرآن کریم با دو معنای پرده‌نشینی و پوشش مطرح شده است، اظهار کرد: شهید مطهری در کتاب «حجاب» ابعاد مختلف حجاب که در قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع) مطرح شده را بررسی و با زبان فارسی مورد بررسی قرار داده است.

وی با بیان اینکه خداوند در دو سوره نور و احزاب به موضوع حجاب پرداخته است، مطرح کرد: برخی از مفسران قرآن کریم سوره نور را سوره عفاف نیز می‌نامند چراکه خداوند در تمام آیات این سوره به ابعاد مختلف حجاب و عفاف اشاره کرده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مردان نیز باید نسبت به رعایت حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند، عنوان کرد: حجاب یکی از فروعات دین است اما فرعی بودن این موضوع دلیل نمی‌شود که برخی آن را رعایت نکنند چراکه حجاب با موضوع عفاف که یکی از واجبات دین است ارتباط مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن حجاب توسط زنان موجب سوء استفاده مردان از آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که مردان با زنان بی‌حجاب ارتباط داشته باشند بنیان خانواده‌ها سست و میزان طلاق افزایش می‌یابد چراکه حجاب یک موضوع فردی نبوده و با تمام مردم جامعه در ارتباط است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم‌نژاد با اشاره به اینکه تأمین بخش قابل توجهی از نیازهای جنسی جوانان در جامعه با برقراری ارتباط با زنان بی‌حجاب از دلایل افزایش سن ازدواج است، تصریح کرد: متاسفانه امروزه برخی جمهوری اسلامی را با کشورهای اروپایی مقایسه می‌کنند درحالی که این افراد باید بدانند که مقایسه یک کشور اسلامی با کشورهایی که هیچ‌گونه دینی ندارند اشتباه است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha