پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاه ویندزور در انتاریو، هفته «بیداری اسلامی» برگزار می کند

حوزه/دانشجویان عضو انجمن اسلامی در دانشگاه ویندزور در انتاریوی کانادا، با برگزاری هفته «بیداری اسلامی» قصد دارند فضای گفتمان سالمی پیرامون اصول اسلامی داشته باشند و با اسلام هراسی و کلیشه های ضداسلامی مبارزه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه ویندزور در انتاریوی کانادا، هفته پیش رو را با عنوان  «هفته بیداری اسلامی» عنوان نهاده و برنامه هایی برای بزرگداشت این هفته دارند.

 هدف این دانشجویان مسلمان ایجاد «فضای گفتمان سالم درباره اصول دین مبین اسلام» اعلام شده است. این دانشجویان امیدوارند بتوانند به این شیوه فضایی سالم، مثبت و مفرح برای پیش کشیدن مباحث و گفتمان ها پیرامون ایده های اسلامی و اصول دین اسلام در محوطه دانشگاه به وجود آورند و در عین حال مسائلی چون اسلام هراسی و فضای منفی و کلیشه های ضداسلامی را نیز به چالش بکشند.

گفتنی است سال گذشته دانشگاه ویندزور کانادا با برخوردهای نفرت محوری علیه مسلمانان و زنان مسلمان روبرو شد. و شعارنویسی های ضداسلامی در محوطه این دانشگاه پیدا شدند.

این هفته شامل نشست ها و مراسم متعددی پیرامون مباحث اسلامی خواهد بود. از جمله جلسات هفته بیداری اسلامی، بحثی با عنوان «اسلام و سلامت روان» است که روز سه شنبه با حضور دکتر زین شامون درمانگر و روانشناس مسلمان برگزار می شود.

از دیگر برنامه های این هفته، نشست شعرخوانی، برگزاری مسابقه 20 سئوالی «جپردی» با موضوع اسلام و تاریخ اسلام و همچنین جلسه سخنرانی با محوریت «بررسی افسانه ها و سو برداشت ها درباره قرآن» توسط حسام حلال، امام جماعت دعوت شده از همیلتون می باشد که برای آخر هفته برنامه ریزی شده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha