پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم با اظهار تاسف از صحبت های برخی کشورهای زورگوعلیه برنامه موشکی ایران گفتند: آمریکا می گوید چرا ایران باید موشک داشته باشد و باید پای میز مذاکره بیاید برای موشک هایی که دارد، آیا این وقاحت و زورگویی نیست؟ چرا دنیای امروز کم کم به این مسائل عادت می کند و کسی قبح این مسائل و زورگویی های ابرقدرت ها را بازگو نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از وضعیت دنیای کنونی گفتند: برخلاف ظاهر خوب دنیا که سازمان های به اصطلاح حقوق بشری وجود دارد و سازمان ملل و شورای امنیت و ....دارد؛ اما باطن این دنیا پر است از زورگویی، ریاکاری و دروغگویی.

ایشان افزودند: آمریکا از آن طرف دنیا به این طرف لشکرکشی می کند و علیه بعضی کشورها موضع می گیرد و می گوید کسی حق ندارد، قوی بشود، بلکه همه باید ضعیف شوند و من تنها قوی بمانم، آیا این زورگویی آشکار نیست؟

این مرجع تقلید با اظهار تاسف از صحبت های برخی کشورهای زورگو علیه برنامه موشکی ایران تاکید کردند: آمریکا می گوید چرا ایران باید موشک داشته باشد و باید پای میز مذاکره بیاید برای موشک هایی که دارد، آیا این وقاحت و زورگویی نیست؟ چرا دنیای امروز کم کم به این مسائل عادت می کند و کسی قبح این مسائل  و زورگویی های ابرقدرت ها را بازگو نمی کند و اعتراضی صورت نمی گیرد؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: همه می دانند که داعش در عراق و سوریه با کمک ایران و حزب الله تا حد زیادی از بین رفت؛ اما مستکبرین عالم ایران را محکوم می کنند که شما حامی تروریست هستید!.

ایشان خاطرنشان ساختند: کاری که ما باید انجام دهیم این است که به این دنیا اعتماد نکنیم و خوشبین نباشیم، بلکه نسبت به این زورگویی ها و دروغگویی و ریاکاری بدبین باشیم.

معظم له دربخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به حدیثی از معصوم(ع) گفتند: بسیاری از مشکلات و گرفتاری های بشر به خاطر سختگیری های بیهوده است، لذا باید در همه عرصه ها انسان سخت گیر نباشد، بلکه بر دیگران آسان بگیرد تا زندگی ها شیرین تر شود.

 

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha