چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی

حوزه/ اولین اجلاس مربیان اخلاق و تربیت مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با عنوان «توازن اختیار و مسئولیت همزمان با هفته تربیت و در تقارن با میلاد بهترین و برترین الگوی تربیتی زن مسلمان حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،، در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره به مقام و جایگاه ارزنده و بی نظیر سیده زنان اهل بهشت در امر تربیت اشاره کرد و ایشان را بهترین الگو و اسوه تربیتی برشمرد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام بهرام تجری به تبیین مفهوم اختیار و مسئولیت و ارتباط این دو واژه باهم پرداخت و ابراز داشت: آدمی بر اساس داده و سرمایه و استعداد،باید در برابر دهنده آن، پاسخگو باشد.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مربیان اخلاق، دبیران تربیتی و مدیران محترم گروه ها  تصریح کرد: به جریان انداختن سرمایه ها، کار شما می باشد و سرمایه هایی که به شما سپرده شده را باد هدایت و راهبری کنید. این سرمایه ها را به جریان بیندازید و شکوفا کنید.

حجت الاسلام عزیزی مدیر کل اداره تربیتی المصطفی در ادامه، ضمن تبیین و تشریح روایتی از حضرت زهرای مرضیه  سلام الله علیها خاطرنشان ساخت: عالمان دین، كفیل هاى مردم هستند. و كفیل باید به مراقبت افراد تحت تكفل خویش بپردازد، و همواره مصلحت آنان را در نظر آورد و با عملكرد مشفقانه خویش فقد‌ان پدر را براى یتیم جبران كند.

وی در ادامه تصریح کرد: عالمان مكتب اهل‏بیت علیهم السلام كه براى احیاء مذهب و گسترش علوم اهل‏بیت(ع)‏ به عنوان كفیلان ایشان معرفى شده‏ اند، طبعا وظایف و مسئولیت‏هاى ویژه‏اى دارند.

حجت الاسلام عزیزی گفت: امام حسن عسکری (ع)به نقل از پیامبر می فرمایند: یتیمی که از امامش جدا افتاده از یتیمی که از پدر جدا شده؛ یتیم تر است. پس باید با دامان باز و آغوش باز برای تربیت کردن یتیمان حضرت زهرا(س) و امانات آن حضرت تلاش کنیم و اگر قرار است به جایی برسیم به گمانم همین مسیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha